• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Firefox, bokmärkestrul...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sedan den sista uppdateringen av Firefox, så har alla små ikoner i bokmärkesfältet försvunnit, man ser alltså bara texten för varje bokmärke. Detta är oerhört irriterande, eftersom det är svårt att hitta ett särskilt bokmärke bland alla andra. Hur får jag tillbaka dessa ikoner?

/Ludde

Skärmavbild 2012-01-21 kl. 06.45.54.jpg

RolfW

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3292
Medlemskap
2023
Sv: Firefox, bokmärkestrul...

Högerklicka på bokmärken, klicka på anpassa så kommer anpassa verktygsfält upp. Längst ner till vänster visa ikoner, text och ikoner + text. Välj. Lycka till!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det går inte att högerklicka, det händer samma som när jag vänsterklickar. Finns inget "anpassa" i den menyn med bokmärken. Jag kör med Mac, det kanske inte ser likadant ut som i win. Men detta fanns ju innan uppdateringen, så det har ju fungerat tidigare.

/Ludde

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag installerade den, men det hjälpte inte. Det hjälper inte heller att ta bort ett bokmärke och sen lägga till det på nytt. Irriterande till max är detta problem!!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Firefox 9.0.1 på Windows har icons som standard, må være en setting i Mac utgaven. Regner med at denne finnes via about:config, uten at jeg vet hvilken linje som skal endres.

F

F.d. 4220

Guest

Det är en bugg som introducerades i Firefox 9 för Mac.

Gör så här för att laga det:
  • Skriv about:config i adressfältet (som Knut sa) och ta Enter. (klicka på "I'll be careful".)
  • I fältet "Filter" skriver du: image.mem.decodeondraw
  • Dubbelklicka på värdet i listan nedanför för att ändra värdet till "False".
  • Starta om Firefox.

Detta tips hittade jag i denna tråd (som har en del andra tips för liknande problem):
firefox 9 bookmark icons missing | Firefox Support Forum | Firefox Help

F

F.d. 55456

Guest

Ludde på raden under där du skrev about config står det filter om jag inte ser fel.

F

F.d. 4220

Guest

Högst upp till vänster, precis under adressfältet.

//Stefan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Yess!!! Det funkade! Hur i herrans namn kan du veta allt sånt här? Rena rama grekiskan för mig, har inte en aning om vad jag gjorde och vad det var för konstig sida jag var inne på, men nu funkar det...

Tackar så otroligt mycket för hjälpen!

/Ludde

F

F.d. 4220

Guest

Google är vår vän.
Knuts inlägg om about:config påminde mig om den möjligheten. Resten är att få med rätt saker i sökningen. :)

//Stefan

Toppen