• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns Sveriges bästa ställplats i Motala?

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Finns Sveriges bästa ställplats i Motala?

Vi bodde i Borenshult för 2v sedan, var in i Motala på hemvägen för att kolla på en annan ställplats det gick inte att komma dit för en viadukt hade fri höjd på 3,o m. Är det den platsen som menas ?
Tommy R

F

F.d. 24784

Guest

Var ligger denna berömda plats, Södra hamnen i Motala?
Vi var där för några veckor sedan och fann bara gästhamnen mitt i stan, en stor parkeringsplats massor av restauranger bilmuseum etc.
Finns det ett annat ställe vid namn Södra Hamnen??? Var?

de
Roy

F

F.d. 17941

Guest

Låter som du läser en lista på personer som är åtalade för kriminella brott , hela bunten och vad jag hört var väl värmlänska skogarna i norr , grogrunden för den verksamheten,. När det gäller Fryksdals höjden , kan jag bara kort säga , vad är det mot duntebacken i Motala.
Fryksdalsbaken har jag klarat med bredsida nedför en gång , fick ett märkligt fel på vänstersidas hjul som tvärlåste sig , som tur fick jag inget möte, och Volvo i Sunne gjordr ett "jätte " fint jobb, va hette de där andra du skrev om ??? Är de svenskar ??
Mvh
Lasse

F

F.d. 2591

Guest

Hej 1

Om det är sveriges finaste ställplats, vet i sjutton. I Falkenberg innan båtarna kommit i sjön tycker jag är en mycket fin stlpl, Lövstaviken mycket fina duschar, man kan låna klubbhuset och se på storbildstv, nya duschar, inkl, el 100:- tömmning av toa ingår också. Trevliga hamnvärdar, en kanonplats

Stig.B.

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Ställplatsen fungerar finfint även på vintern. Stod där i vintras på väg till fjällen. Några platser skottade när vi kom vid 22-tiden, strömmen på, fick koden till servicehuset per telefon och fixade smidigt betalningen dagen efter. Det är bra service det!

M

Matts Torebring

Guest

Var ligger denna berömda plats, Södra hamnen i Motala?
Vi var där för några veckor sedan och fann bara gästhamnen mitt i stan, en stor parkeringsplats massor av restauranger bilmuseum etc.
Finns det ett annat ställe vid namn Södra Hamnen??? Var?

de
Roy
Har du en husbil under tre meter på höjden och kommer söder ifrån, tar du av till vänster vid Shellmacken på södra infarten av stan, sedan höger och första vänster efter viadukten, sedan har du ställplatsen på höger sida efter ett par hundra meter. Har du högre bil än tre meter kör du in mot stan och tar två gånger vänster efter Göta kanal och sedan höger före viadukten som är tre meter.

Kommer du norrifrån eller från öster sväng in mot hamnparkeringen på södra delen av stan, ta sedan första vänster och sedan höger före viadukten.
PS. Missa inte Motala Motormusem, det var verkligen sevärt. Se ett smakprov av bilder på min blogg. Mvh Matts Torebring

K

Kurt & Birgitta

Guest

Vi firade också pingsten där.Fin ställplats och bra ordnat.Lagomt gångavstånd till stan.Dit kan man återvända.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Hej 1

Om det är sveriges finaste ställplats, vet i sjutton. I Falkenberg innan båtarna kommit i sjön tycker jag är en mycket fin stlpl, Lövstaviken mycket fina duschar, man kan låna klubbhuset och se på storbildstv, nya duschar, inkl, el 100:- tömmning av toa ingår också. Trevliga hamnvärdar, en kanonplats

Stig.B.

Kan hålla med om att Lövstaviken ä en mycke bra ställplats, men du måste ha fått rabatt, för vi har fått betala 120:- sen flera år tillbaka.

Hejs
Claes 105

Jörgen

HBK Medlem
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2025

Motala södra hamnen. Visst trevlig ställplats men nog Sveriges dyraste. Var i helgen i Motala.
265:- per natt!!!!!! Första natten var det så många där så vi fick ingen el, men full betalning.
Alltså 530:- för två nätter. Kunde lika bra tagit in på en fyrstjärnig camping.
Hörde att flera andra reagerade för priset. Med den prispolitiken blir den inte långvarig.

F

F.d. 25023

Guest

Inga priser på hemsidan heller!

Kanske pga Vätternrundan eller Motala-andan....

Vi har besökt den vackra platsen, men fast priset var lägre var det inte värt att stanna. Motalas vackra stad är full av andra, fria alternativa ställen.

hälsning
jyrki

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Tacka vet jag gräset mellan tårna vid Jerusalemsbadet i utkanten av Motala. Långgrunt o med fin botten. Jag klarar inte jet set folket vid Varamon.... :)

Haha, håller med dig, vi bor ju i Mjölby,så ett besök på ställplatsen i Motala lär inte bli aktuellt för oss,men det är verkligen en vacker ställplats,prova gärna även Vadstena,och varför inte besöka Skogssjön i Mjölby,ingen ställplats,en liten camping.
KaMa1

algutsrum210

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4125
Medlemskap
2025

Motala södra hamnen. Visst trevlig ställplats men nog Sveriges dyraste. Var i helgen i Motala.
265:- per natt!!!!!! Första natten var det så många där så vi fick ingen el, men full betalning.
Alltså 530:- för två nätter. Kunde lika bra tagit in på en fyrstjärnig camping.
Hörde att flera andra reagerade för priset. Med den prispolitiken blir den inte långvarig.

Vi var där i veckan och dom skulle ha 300kr utan el för en natt så vi åkte därifrån och for till Borensberg istället

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Vi var där i veckan och dom skulle ha 300kr utan el för en natt så vi åkte därifrån och for till Borensberg istället
Märkligt, vi var där 1+2/6 (fred-sönd), det var i sig fint och välordnat om man bortser från de allmänna tillfartsvägarna (broar/tunnlar/vägvisning)!

Priset var högt men överkomligt då vi var där men det var ju fullservice;
Vårt pris var 150 + 30 för el som vi valde till = 180:-/resp dygn (fred - sönd)!

Priset verkar stiga väl snabbt, nu 300:-/dygn och dessutom utan el! Detta bara 2 veckor efter vårt besök(?), de måste ha "ballat ur helt", så mycket skulle jag aldrig i livet betala för den platsen - de verkar inte blyga av sig i Motala!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Nu i helgen har ju Vätternrundan gått och det är mycket folk i Motala, men jag anser att det är ett helt oskäligt pris för en ställplats ändå, och framför allt borde de väl ha en fast taxa som gäller över tid.

Nä dom får inga fler besök av oss.

//Tommy

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Märkligt, vi var där 1+2/6 (fred-sönd), det var i sig fint och välordnat om man bortser från de allmänna tillfartsvägarna (broar/tunnlar/vägvisning)!

Priset var högt men överkomligt då vi var där men det var ju fullservice;
Vårt pris var 150 + 30 för el som vi valde till = 180:-/resp dygn (fred - sönd)!

Priset verkar stiga väl snabbt, nu 300:-/dygn och dessutom utan el! Detta bara 2 veckor efter vårt besök(?), de måste ha "ballat ur helt", så mycket skulle jag aldrig i livet betala för den platsen - de verkar inte blyga av sig i Motala!
Frugan tyckte jag skulle kolla upp detta på nätet, vilket syns på följande länk; Priser pÃ¥ Ställplats City i Södra Hamnen i Motala Hamn! priset är ju detsamma som när vi var där de höjda priserna TYDLIGEN "skrönor" eller vad ska man tro!

Hoppas att detta som "södra hamnen" trots allt uppger är korrekt!!!!!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Frugan tyckte jag skulle kolla upp detta på nätet, vilket syns på följande länk; Priser pÃ¥ Ställplats City i Södra Hamnen i Motala Hamn! priset är ju detsamma som när vi var där de höjda priserna TYDLIGEN "skrönor" eller vad ska man tro!

Hoppas att detta som "södra hamnen" trots allt uppger är korrekt!!!!!

Den informationen fanns inte på deras hemsida tidigare i veckan, men med tanke på läget och pris tycker jag inte att den är speciellt intressant ändå.

//Tommy

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

jag anser att det är ett helt oskäligt pris för en ställplats
//Tommy

På Bispgatan finns två stora grusparkeringar. Jag kan inte se något som säger att man inte kan stanna 1 dygn på endera av dessa. Sedan är det ju bara 300m ned till Varamobaden.

Toppen