• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Figeholm

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Figeholm

Vi hade en mycket trevlig dag och kväll här i Figeholm på fredagen. Det var strålande sol och varmt. Framemot kvällen började det att regna, men inte hindrade det oss från att sitta ute och duka långbord. Regnet drog vidare och kvällen blev glad och trivsam med alla nya och gamla husbilsvänner.
Morgonfriden är över och några är på bussresa i underjorden och andra är på båtresa och ytterligare några minglar runt lite.
Idag väntar kräftskivan med allt vad det innebär. Ska bli mycket roligt.

100_0486.JPG
100_0491.JPG

F

F.d. 25014

Guest

:twitcy: Lycka till med än härlig kräftfest och att vädrets makter är med er:confused:

F

F.d. 52909

Guest

Liten rapport från bussturen till SKB o Äspölaboratoriet...som var en mycket intressant upplevelse, för det är inte var dag man kommer ner på 450 m djup till ett urberg som är 1,8 miljarder år gammalt. Denna guidade tur kan verkligen rekomenderas !

Sänder med lite foton...o det är inte som man kan tro på bild 1 att det är ett gäng HBK:are på väg för o se filmen "Ägget är löst" utan det var faktiskt hjälmtvång under hela bussturen.

Figeholm-07 010-500.jpg Figeholm-07 020-500.jpg
Figeholm-07 029-500.jpg Figeholm-07 042-500.jpg

F

F.d. 4879

Guest

Det där ser verkligen intressant och kul ut, finns mycket saker under marken som man aldrig har sett tidigare. Ledsen att tiden inte räckte till för oss att komma, vi skulle ha gäster här ikväll men en, han av dom fick maginfluensa och ligger hemma på muggen.. Själv har jag haft en bra dag och varit ute och provkört min Suzuki GSX-R750 -85 som jag har renoverat under det senaste året från vrak till pärla, j-r vad den är kul att köra, betydligt snabbare än vår "Eldiga italienska".. Ikväll så äter Kia och jag kräftor och tänker på er och gemenskapen, om nån läser det här i Figeholm så hälsa Ji från oss!

Göran och Kia

F

F.d. 52909

Guest

Fullt program här idag, förutom urbergstur, skärgårdstur med båt o mingel i solen så har det hunnits med en lektion i Fiskeskolan med den eminenta Hasse P som magister.

Figeholm-07 052-500.jpg

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Kul att se bilder från Kräftskivan, ni verkar ha det trevligt och en intressant busstur.

Ni som varit på "Fiskeskola idag" undrar om det kommer någon rapport om fiskelyckan ?

;) Hälsningar från Carina & Gunnar :)

F

F.d. 52909

Guest

Idag på morgonen när eleverna tydligen hade glömt o ställa väckarklockan på 04:30 fick Hasse P (magistern själv) ordna frukost.

Men när eleverna hade behagat o vakna fick de genomföra en lektion i olika rensningstekniker där bl.a flå abborre rönte mest uppmärksamhet.

Figeholm-07 073-500.jpg
Figeholm-07 076-500.jpg
Figeholm-07 077-500.jpg

F

F.d. 25011

Guest

Ett stort tack till arrangörerna för denna trevliga träff.
Trevligt folk (det var ju medlemmar från HBK som deltog), väder som understundom var helt perfekt, en tur ner i urberget som kommer att bli ett minne för livet för både Lena och mig, Jannes musik samt inte minst en helt underbar middag (synd bara att man inte orkar äta mer).

Det kom en reporter från Östran som är den lokala tidningen.
Gå in på ÖSTRAN / Östra Småland AB - Lokaltidningen med nyheter och information från Kalmar län och Öland. under måndagen så får ni se vad de skriver om arrangörerna, platsen och husbilsfolket.

Vi ser redan fram emot augusti 2008 och en ny träff i Figeholm.

Jättetack från
Lena & Leif

PS. Vi fick en ny medlem vid 11-tiden. Det var han som stod nere vid kajen med en helintegrerad husbil. DS.

Senast redigerad av en moderator:
B

Bengt-Helena

Guest

HBK 342 instämmer helt med Leif-17 inlägg. Stort TACK till arrangörerna.Och alla HBKare som bidrog till en lyckad fest.

:music-icon: :music-icon: :wink: :)
Bengt &Helena

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Vi tackar för fint arrangamang, synd att vi missade det otroligt intressanta besöket i urberget. Vår förhoppning är att vi kan ta igen det nästa år i augusti - när kräftskivan går av stapeln igen. Maten var god och riklig - den räddade också söndagslunchen.

Ett stort tack till arrangörerna och alla övriga trevliga medlemmar som förgyllde kvällen.

Kurt & Margot

Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Hejsan alla.
Nu är man hemma igen efter en underbar helg och kräftskiva, jag och hustrun vill framföra vårt varmaste tack till arrangörerna, ni fixade det kanonfint för oss.
Tack även till min mentor Hasse för all information om fiske, det är skitkul att vara din elev, och glöm inte ditt mentorskap nu.
Än en gång tack alla för en oförglömmlig helg.
MVH KEJO 20

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

vi instämmer med föregående inlägg och tackar arrangörerna för ett trevligt arrangemang och en väl vald plats att träffas på

vill också passa på att tacka RollerTeam och HasseP för grundlektionerna i fiske, min för tre år sedan inköpa fiskeutrustning packades äntligen upp och på bryggas i kvällsmörkret fick jag en lektion i hur man beter sig med spö i handen, ett drag också för den delen men det kunde enkelt opereras bort :cool: , ingen fisk denna gången men ska definitivt pröva fiskelyckan när tillfälle ges i fortsättningen, spöet ska finnas med i bilen från och med nu

/Anders o Ingrid

Bertil

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
159
Medlemskap
2024

Ett jättetack till arrangörerna för en mycket lyckad helg, hoppas det inte var sista gången.
Mycket roligt att även få träffa och lära känna en mängd nya klubbmedlemmar.
Hälsningar
Bertil och Bibbi :D

P

PAM 97

Guest

Även Pelle o Monica vill tacka för denna härliga och trevliga helg,vi börjar så smått lära känna många trevliga klubbisar och det blir bara bättre i gemenskapen:twitcy: ;)

Senast redigerad av en moderator:

Lisa

HBK Valberedning
Admin medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
10
Medlemskap
2025

Här är ytterligare två HBKare som vill rikta ett stort tack till arrangörer och deltagare för en mycket trevlig träff. Vi hoppas det blir en uppföljning nästa år.

Kennet och Lisa

F

F.d. 52909

Guest

Vi från Gingri stavby vill också tacka alla medverkande o arrangörer för denna trevliga träff. :wub: :yes:

Mvh

Toppen