Nu när jag tog bort kapellet från Husbilen för att göra den redo för långresa märkte jag att ac fläkten gick på låg fart utan möjlighet att stänga av. Satte då i batterierna i kontrollen men fläkten gick inte att stänga av ändå. Det gick att öka varvtalet men inte stänga av.
Jag har inte varit inne i husbilen i vinter men underhålls laddat batterierna genom att koppla in 230volt i husbilen med jämna mellanrum. (EBL 99:an har haft batteriswitchen på aus)
Monterade bort kretskortet och märkte att ett Relä (HF115F 1-pol slutande 12v 16A) hade brunnit. Bytte det men det brann direkt och samma fel med fläkten. Hittar inga andra synliga defekter på kretskortet
Är det någon som haft ett liknande problem eller kan förklara varför det hänt?
Tipsa gärna om någon bra firma som fixar kretskort i Stockholmstrakten.
/Uffe
Jag har inte varit inne i husbilen i vinter men underhålls laddat batterierna genom att koppla in 230volt i husbilen med jämna mellanrum. (EBL 99:an har haft batteriswitchen på aus)
Monterade bort kretskortet och märkte att ett Relä (HF115F 1-pol slutande 12v 16A) hade brunnit. Bytte det men det brann direkt och samma fel med fläkten. Hittar inga andra synliga defekter på kretskortet
Är det någon som haft ett liknande problem eller kan förklara varför det hänt?
Tipsa gärna om någon bra firma som fixar kretskort i Stockholmstrakten.
/Uffe