Håkan o Britt
HBK Medlem
Är det någon som har koll på fiber fick ett erbjudande på19000kr färdigt in i huset är det ok önskar svar , mvh håkan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Detta är inte helt lätt. Hur får du din telefoni, bredband och TV idag och vad betalar du för det? Behöver du högre hastighet på bredbandet till det du använder. Tänk också på att den gamla hederliga telefonen fungerar även vid strömavbrott, bra att tänkå den dagen man behöver en trygghetstelefon. Har ni inbrottslarm så är den gamla telefonlinjen enklast och säkrast.
Man kanske ska se på larmdelen med öppna ögon. Många moderna larm bygger på inbyggt GSM/sim-kort, som inte går att stänga av genom att klippa telefonkabeln (däremot lär det finnas störsändare som stör ut gps-larm, men proffsen kan man ändå inte stänga ute. Vill dom in så kommer dom in.
Modernt? Skulle fibe vara något nytt, jag hade framme min kurspärm för ett tag sedan och såg då att kursen jag gick för att skarva fiber var 20 år gammal, men då var det rätt nytt. Har du en vanlig telekabel in i fastigheten och den inte syns på fasaden så är den enkel och säker. Den klipper du inte, i vissa storstadsområden så tar man hela skåpet men det är oftast i industriområden.
Sändare som stör ut villalarm säljs billigt på nätet - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
Tjuvarnas nya metod gör dyra larm värdelösa - DN.SE
Om du lägger dig platt för buset varför betalar du då en månadsavgift på en uppkoppling? Du kan göra mer än vad du tror men det gör du med fönsterlås och nya lås i dörrar och brytjärn och stift.
Innan du hinner blinka så behöver du en trygghetstelefon, hur löser du det? Konstigt att det inte hänt än det jag går och väntar på. En del av ett samhälle är strömlöst i några timmar och sedan blir det brand i en skola eller liknande, vad ringer du då med till 112?