• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Riviera

F

F.d. 9506

Guest
Funderar på att köpa en Fiat Riviera 2008. Är det någon som känner till den. Och vad skaffar man en bra försäkring.
Jobbar på det själv men vill höra om någon har bättre åsikter än vad jag har kommit fram till.
Någon som har bra erfarenhet om Caravan-hallen i Handen?
 
Senast redigerad av en moderator:

kjh42

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Haninge
HBK-Nr
568
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Riviera

Hej!
Köpte för 2 år sedan på Caravanhallen i Haninge en ny Renault CI-Riviera 85P med långbäddar och stort garage.
Vi är nöjda med både bilen och Caravanhallen.
Själva är vi med i Caravan Club, och har vår försäkring genom dom.
Betalar 3558/år.
Vad är det för åsikter du menar att du har?
MVH Kalle :twitcy:
 
F

F.d. 16636

Guest
Hello Erixzon

After much searching ( 6 months) both in Sweden and Europe, I have bought the 2008 Riviera 65P from Caravanhallen. It fit the needs I had, and the price was competitive with the other makes in the same range. ( 7.5 meter class)
 
Senast redigerad av en moderator:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
380
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Riviera

Vi har efter att ha prövat husbilslivet i en CI Mizar årsmödell 2000 bytt till en ny CI Riviera 55 P årsmodell 2008. Vi hoppas och tror att denna bil ska passa oss. Skälet till att vi bytte var att vi ansåg att vi inte hade användning för en alkov.
+ en andra massa skäl.
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Fiat Riviera

Finns det säljare i Västra delarna av landet? Blir nyfiken på modellen.

S-Å
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Fiat Riviera

En massa andra skäl, skriver ni. Jag är rätt nyfiken då jag är på gång att köpa en Mizar -97. Har ni haft några problem med den?

Mvh
Erling 54
 

maxen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Haninge
HBK-Nr
161
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Riviera

Hej!
Vi har MYCKET god erfarenhet av Caravanhallen i Haninge. Vi har köpt tre husbilar av dem.
Ett mycket bra bemötande och kunnig personal.
Nu har vi en CI Riviera 95 p. Renault Master 07. Vi är mycket nöjda med den bilen, den passar oss.
Vi har försäkring genom Caravanclub. Prismässigt mycket bra. Vi lämnade in vår första husbil för stenskotts skada. Inga som helst problem med reglering.

MVH
Maxen
 
Toppen