Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Dom senaste motorerna ligger i det intervallet 120,140,160 sedan kan det skilja om det är en HeavyDuty,men i princip samma motor.Så nu att hoppen inte stämmer längre utan det är 120,140 och 160 hk, är det samma endå?
Här är på motorernaGooglar men hittar inte svar, är det så att 120,130 och 150 multijet är samma motor men olika optimerade? Tänker då på 2019-uppåt.
De 4 motorerna är ”Top technology”: individuellt utvecklade utgörs skillnaderna inte av en enkel kalibrering av elektroniken, utan av precisa konstruktiva egenskaper, som utformningen av turboladdare, kolvar och fluidteknik.
Läste på denna sida att man kunde få ut 83 Hk mer på 120 hk motorn, då började jag undra om det är värt med att betala flera tusen för en 140 hk eller ännu mer för en 160 hk, Jag har haft både 130 och 150 hk utan att jag har känt att inte motorn räcker till.Vad vill du med frågan? Varför vill du veta detta?
För att chipstrimma?
Du får aldrig samma motor ändå. Du får samma motor med annan mjukvara, den blir inte lika som den starkare är original.
Näst intill omöjligt att ta reda på vad som skiljer ner på varje komponent. Dock är det nog troligt att turbon skiljer mellan något av stegen. Det senare kan man möjligen spekulera i om man kollar på momentkurvan som funktion av varvtal.
Skulle jag gissa ändå så är troligen dom 2 lägre effekterna i stort sett samma hårdvara, medan det högsta antagligen har fler skillnader. Men det är bara en gissning.