• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Ducato 2025

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Växelspaken på en "vanlig" automatlåda är ju delvis gaspedalen, till skillnad mot en manuell som bara är växelspaken.
När gaspedalen inte räcker till nedför och ibland uppför så får man ta till begränsningar med spaken.
Sedan finns det ju en del nyare som vill ta kommandot helt men.... skam den som ger sig.

M.v.h. JANKRO.

leja4

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Själv har jag funderat varför det finns en varvräknare på automatväxlade bilar överhuvudtaget. Varför ska man veta varvtalet när lådan sköter växlandet.
Hej!
1. för det mesta sköter lådan växlingen, men ibland är det bra att kunna ingripa manuellt.
2. jag tycker att den monterade utrustningen ska fungera och inte bara vara prydnad, då är jag hellre utan.
BBa

husbilen

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4114
Medlemskap
2025
Hej, vi har samma tråkiga instrument chassit var redan beställt när vi skrev på så vi fick ta det när den kom .
Fiat Verkstan jag har frågat vet inte hur man ändrar instrumentet.

Toppen