• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Burstner 1991

F

F.d. 13470

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Burstner 1991
Chassietyp: Standard
Motortyp: Ej turbo
Årsmodell Chassie: 1991
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: ?
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 1991
Ämnesområde: Värme
Hej, jag har köpt en Fiat Burstner 1991 av Kronofogden utan instruktionsböcker. Eftersom inget är testat får jag prova mig fram.Nu undrar jag över sidorna till elpanelen för inställningar?
Om gaspannan inte startar med fungerande gas och batteri, plockar man ut den och lämnar in den eller rensar munstycket eller?
Hur startar jag kylskåpet på gas? Ja ni förstår många ???? Mvh Jörn
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.635
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan Jörn, du fick till en fungerande sida :), välkommen.

Om du använder instruktionerna i peter nilssons länkar och återkommer med var pannan inte kommer längre. Går det att tända pilotlågan eller inte ens det m.m.

Kylskåpen fanns i olika automatiska eller manuella utföranden av tändsystem m.m.

Man bör också kolla så säkerheten som stänger gasolflödet efter tio till tjugo sekunder om lågan slocknar, slår till. Detta gäller både värme, kylskåp och spisel.

Är man helt osäker på funktionerna och vad som skall hända, eller inte händer, så kan det vara idé med lite utbildning, ev. hos en rep.firma eller av någon som är van med prylarna som sitter i din bil.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 13470

Guest
Tack för upplysningarna. Jag testar lite och återkommer. Finns det någon som har en likadan och kan berätta hur panelen och naturligtvis allt annat om användandet av själva bodelen?
 
Toppen