• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Fiat Ahorn -03 Fönster.

Sanna Lindqvist

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
42500
Medlemskap
2025
Hej. Jag har en Fiat Ahorn -03. Det har visat sig att 2 fönster är dåliga och ytterfönstret börjar lossna från innerfönstret då limmet har släppt.
Verkstad vill byta dessa men det är jättedyrt. Så jag undrar om någon har antingen tips på verkstad som limmar fönstren eller om/hur man kan göra detta själv? Bor i Borås. Mvh Sanna

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Förhoppningsvis så kommer du att få svar, annars så kan du leta lite här på forumet för jag vet att frågan var uppe i närtid om en Hymer som fått fukt i rutorna och då fanns det tydligen något smålandsföretag som renoverar fönster med stor framgång.

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025
Förhoppningsvis så kommer du att få svar, annars så kan du leta lite här på forumet för jag vet att frågan var uppe i närtid om en Hymer som fått fukt i rutorna och då fanns det tydligen något smålandsföretag som renoverar fönster med stor framgång.
Hej! Misstänker att du menar Svenska Bussglas i Emmaboda. Det är isolerglas dom renoverar men det går ju att höra med dom.
Andreas Larsson +46 70-268 72 30

Hälsningar Sanddammaren

OlaG

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
29668
Medlemskap
2025
Har limmat mitt själv och det håller :msn_thumbup:
Särade delarna och tvättade rent med tec7 cleaner först, la på tec7 transparant rätt så rikligt utan att det "svämmade över", satte sedan delar i spänn med billiga klämmor från biltema, lät det härda i 16 timmar inomhus.
Som sagt funkar riktigt bra, var noga med rengöringen bara.

Toppen