• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat ACproblem!

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
I senaste numret av Caravan Club,s tidskrift Caravan står det på sidan 18 och 19 om
Fiat. B.l.a. visas bilder på Trasiga ac system m.m.

M.V.H. Göte27
 
F

F.d. 8314

Guest
Sv: Fiat ACproblem!

intressant. jag har problem med ac,n.
Kan du berätta mera?
 

göte27

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2024
Sv: Fiat ACproblem!

Hej Stig o Marianne.Det står så här:"Åtskilliga FIAT DUCATO 2,3 har haft problem med att luftkondtioneringen läcker kylmedel.Det visar sig att problemet ofta är sprickor i ett aluminiumrör som ansluter till den konvektor som ligger framför kylaren."Mer finns att läsa i tidningen.

M.V.H. göte27
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Fiat ACproblem!

Någon som kan scanna artikeln o lägga upp den ( om det inte går på grund av upphovsrättigheter är jag tacksam om jag kan få den på mail). Har inga problem med vår vad jag vet (har inte kört i värme än). Alltid bra att få lite stalltips:).
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Fiat ACproblem!

Det är inte möjligt att lägga ut artikeln på vår hemsida utan tillstånd av artikelförfattaren.

Trots den negativa rubriken, så är artikeln i huvudsak väldigt positiv till Fiat, som utan jämförelse är det vanligaste chassiet på husbilar.
 

Advantage

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024
Sv: Fiat ACproblem!

Jag har tidigare skrivit i ett forum, om AC i husbil...men utan respons???
Jag ställde frågan, hur gör man med husbilens AC på vintern när fordonet är avställt i kanske 6 månader. För AC i personbilar rekommenderas att AC;n körs minst 5 minuter varje vecka för att säkerställa funktionen.
Hur gör man med husbil som inte används och brukas under vintern???

Längtar redan till våren.
 

Advantage

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024
Sv: Fiat ACproblem!

Tack för svar Piraten,
Men det var föga till någon hjälp enär husbilen står inlåst i en f.d industrilokal tillsammans med 25 andra husbilar o husvagnar. Har alltså inte tillgång till bilen förrän den hämtas ut i April nästa år!!!

Ha det bra.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 297

Guest
Sv: Fiat ACproblem!

:spinny:Jag har tidigare nämnt här att vi haft problem med AC i bodelen på våran gamla Dethleff Esprit i 6840 den gick bara att få ner till 21 gr. Det är ju en inbyggd del i själva bodelen då och det är ju Truma som har dessa AC.
Nu har vi köpt en ny Dethleff Esprit i7910 samma bil fast lite längre. Jag tror det var samma i den att den gick till 21 gr inte säker men 99% är jag.
Vet Du något om det? :confused::confused::confused::confused:

Anita o Risto i Täby
 
Toppen