• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felleveranser

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Hej
Gäller egentligen detta forum. Måste köpa en ny katalysator till min Citroen Berlingo -98. Köpte en katalysator på Ebay efter konversation med säljaren att den verkligen passade till bilen. Fick hem den efter en vecka men den passade inte alls bilen. Frågade om att returnera den men det accepterades inte av säljaren. Priset var 700:-. Ok, brydde mig inte om det utan beställde istället en direkt från En tysk leverantör. Fick också hem den efter en vecka men även denna passade inte,skulle behöva betala returfrakten om jag ville returnera den.
Till saken hör att vid konversation med bägge säljarna fick dom samtliga uppgifter om bilen t.ex chassinr,Vin nr ch Citroens artikelnr på den. Bägge garanterade att den absolut passade min bil. Får väl nu köpa en original sådan i Sverige av Citroenhandlaren för c:a 5000:-
Har hittills lagt ut 1600:- i onödan men ????
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.650
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Felleveranser

Går det inte att bara kapa bort den gamla själva katten, men behålla in och utgående rör från den. Sedan kapa bort rören från en av de du köpt, så den lagom passar mellan rörstumparna till den gamla, några svetsloppor först, sedan plocka bort katten med rören och svetsa runt om, innan återmontering.
Brukar funka att göra så med universalkatalysatorer som finns lite varstans till hyfsat pris.
Bör svetsas med rostfri tråd i svetsen.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen