• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felkod Truma combi6

Polly

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Ät det någon som vet vad det betyder då det blinkar 3 långa och en kort på lampan på kretskortet på en truma kombi 6.Jag finner inte nån felkods förteckning på nätet.
Pannan funkar varken på gas eller el.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
715
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Ät det någon som vet vad det betyder då det blinkar 3 långa och en kort på lampan på kretskortet på en truma kombi 6.Jag finner inte nån felkods förteckning på nätet.
Pannan funkar varken på gas eller el.
Det har du ju fått svar på i din andra tråd: Truma Combi 6 E
"För hög temperatur på förbränningsluften". Det står också vilka åtgärder som kan göras.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
715
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Den har väl varit igång tidigare och då blev kanske temperaturen för hög så att den låstes.
Jag vet inte mer åtgärder än de som står i länken.
Jo en till vet jag. Ring supporten på Alde i Färlöv Telefon: 044-712 70. Dom är väldigt hjälpsamma enligt andra trådar.
 

Mia & Johnny

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Västerås
HBK-Nr
24260
Medlemskap
2024
Vi hade ett liknande fel, prova att ta bort glassäkringen som sitter på kortet och vänta en liten stund (ca 30sek) ställ reglagen på noll sätt tillbaka säkringen och prova igen.
Sen funkade våran , fick en förklaring att man ska ta det lugnt med reglagen när man ändrar drift.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
715
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Den är överhettnings skydd ingen reset av styr kortet

ca 50sek in på filmen

Man kan se på filmen att den pannan är från 2018, 2019 eller 2020. Dvs ganska "modern". Polly har en bil från 2010 och kanske en äldre modell av Truma Combi 6. Om de nu finns i flera generationer. Jag vet inte. Kanske någon annan vet och också om i så fall att reset kan vara annorlunda.
 

Polly

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Vi hade ett liknande fel, prova att ta bort glassäkringen som sitter på kortet och vänta en liten stund (ca 30sek) ställ reglagen på noll sätt tillbaka säkringen och prova igen.
Sen funkade våran , fick en förklaring att man ska ta det lugnt med reglagen när man ändrar drift.
Tack för svaret,jag ska kolla senare.Jag pratade med Truma och dom trodde det var Styrkortet 5000 spänn.Får väl se var det slutar jag ska meddela om ja får till det
 

Polly

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Man kan se på filmen att den pannan är från 2018, 2019 eller 2020. Dvs ganska "modern". Polly har en bil från 2010 och kanske en äldre modell av Truma Combi 6. Om de nu finns i flera generationer. Jag vet inte. Kanske någon annan vet och också om i så fall att reset kan vara annorlunda.
Jo det är en helt annan grej för att starta den.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.280
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Tack för svaret,jag ska kolla senare.Jag pratade med Truma och dom trodde det var Styrkortet 5000 spänn.Får väl se var det slutar jag ska meddela om ja får till det
Om det finns intresse så har jag ett styrkort. Men kolla vilken version du har. Så kan jag skicka så får du testa det innan betalning. Vill ha 2000 för det. Har suttit på en frostsprängd Truma 6e
 

Polly

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Arvidsjaur
HBK-Nr
38473
Medlemskap
2024
Om det finns intresse så har jag ett styrkort. Men kolla vilken version du har. Så kan jag skicka så får du testa det innan betalning. Vill ha 2000 för det. Har suttit på en frostsprängd Truma 6e
Jättebra Magnus.
Jag ska kolla lite till först på det där och sen hör jag av mig till dig.Vi kanske kan talas vid i telefon.jag har telenummer 0706655632
 
Toppen