• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fartvarnare

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fartvarnare

Idag håller navigeringsapparna koll på att man håller fartgränserna i hela Europa samt att de varnar för trafiksäkerhetskameror utom i Frankrike. De varnar även för rödljuskameror och kameror som mäter genomsnittshastigheten.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

AD tekniks lilla fina pryl har dock gratis uppdateringar och man är mycket snabbare med nya kameror än de stora leverantörerna. Man klarar också att bara varna för kamror som pekar åt det håll man kör. Vi har tre st i familjen sedan flera år och jag kör inte en meter utan. Ett bra och billigt tillbehör.:) Du får ett mail när det kommer nya fällor och det tar en minut att uppgradera.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

AD tekniks lilla fina pryl har dock gratis uppdateringar och man är mycket snabbare med nya kameror än de stora leverantörerna. Man klarar också att bara varna för kamror som pekar åt det håll man kör. Vi har tre st i familjen sedan flera år och jag kör inte en meter utan. Ett bra och billigt tillbehör.:) Du får ett mail när det kommer nya fällor och det tar en minut att uppgradera.

Apparna uppdateras varje kvartal gratis och varnar för kameror i färdriktningen på valfritt avstånd med tillägg på hastigheten om man så vill. De varnar dessutom om man överskrider hastigheten på vägar utn kameror. Det verkar som om AD Tekniks lilla pryl tillhör en förgången tid!

Databasen för trafiksäkerhetskameror kan uppdateras varje dag om man vill på iGO Primo navigeringsapp.

Senast ändrad:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Apparna uppdateras varje kvartal gratis och varnar för kameror i färdriktningen på valfritt avstånd med tillägg på hastigheten om man så vill. De varnar dessutom om man överskrider hastigheten på vägar utn kameror. Det verkar som om AD Tekniks lilla pryl tillhör en förgången tid!

Databasen för trafiksäkerhetskameror kan uppdateras varje dag om man vill på iGO Primo navigeringsapp.
Har själv både Igo Primo och Navigon app i min ipad
Bobrinken vill jag inte vara utan annvänder den även i personbilen den varnar för alla hastigheter även där det inte finns kamera
Sen går det att få även med körjournal och den nya som registerar även betalstationer

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

NTF (Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande har jag för mig det betyder) har en app som heter "Rätt fart" till iLuren. Använder ISA från trafikverket. Man får en vacker hastighetsskylt i displayen som talar om aktuell hastighetbegränsning och sen ändras färg m.m. (låter nog också) när man överskrider densamma.

Vettig att ha om/när man inte kör GPS navigeringsprogram.

Minns inte om den alls kostade något, och om den kostar så var det inte många kronor. Vad jag förstår så uppdaterar den ISA kontinuerligt men den kan, lika lite som alla andra apparater, veta tillfälliga sänkningar p.g.a. vägarbeten m.m.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

När någon kamera kommer till eller när hastighetsgränser ändras får man ett mail. Fixar dina appar det eller kommer de också från forntiden. Körjournal mm är ju också fint att ha och den funktionen finns också i AD tekniks lilla pryl. Jag vill inte ha allt i telefonen utan föredrar ett modulsystem pga sårbarhet mm. Givetvis har jag de appar jag behöver men iPhone och Pad är inte bäst på allt ännu. Att streama bild och musik, navigera displaya vad som är bakom bilen samt agera ebook till frun blir litet mycket för en och samma pryl så därför gillar jag att ha flera:)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det har varit stiltje på trafikkamerafronten i Sverige på sista tiden men i utlandet händer en hel del. När jag tittar på iGO:s uppdateringar sker det ändringar nästan varje dag. Dock har kameravarningar i Frankrike tagits bort eftersom varningar där numera är olagliga.

photo-717805.jpg

Senast ändrad:
Toppen