• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fart kameror

F

F.d. 7222

Guest
Sv: Fart kameror

Det finns på Lv. 190 mellan Gråbo och Sjövik i Västra Götaland en sträcka på ca. 10 km. i.o.fs. utan kameror, men desto populärare hos laser folket hos polisen.
På denna väg ändras hastigheten 50-70-50-70-90-70 o.s.v. så ofta som det praktiskt har varit genomförbart att få ner en ny stolpe i vägkanten.
Fler exempel finns säkert i vårt avlånga land, men denna sträcka är en som jag ofta trafikerar.

B

Boxer

Guest

Aftonbladet.se har just nu en lista på vilka fartkameror som tar flest bilister varje år.
E 4 Lillåbron - Bygdeå tar flest 2482 bilar/år.

F

F.d. 50069

Guest

Våra kära myndigheter (som är så milömedvetna:wink:) borde också ta en funderare om hur utsläppen påverkas med ständiga hastighetsändringar,inte bra:mad:
Jag håller med mrabarth i inlägget ovanför!! Ett fin snittfart och solskyddet nere:cool: .

Anders

F

F.d. 11293

Guest

vänta bara tills dom byter ut reflexen mot en fart kamera i alla vita stolpar som står längs vägarna i vägrenen
:swoon::swoon::swoon:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som jag alltid har sagt: Det ökande antalet trafiksäkerhetskameror (fartkameror) är ett förtäckt sätt att få in mer pengar till staten. På många ställen sitter kameran omedelbart efter hastighetsskylten vilket innebär att man måste sakta in en bra bit före för att inte riskera att bli bötfälld. Kamerorna har mycket liten effekt på trafiksäkerhet och ingen effekt alls på miljön.

Man kan undra varför Trafiksäkerhetsverket vill göra trafikanter till brottslingar då de allra flesta regelbundet överskrider hastighetsbegränsningarna, i de flesta fall utan att veta om det.

Som tur är finns fartgränserna inlagda med både signal och visuellt på moderna GPS:er så att man i de flesta fall vet vilken hastighetsgräns som råder. Det är ju hopplöst att hålla reda på alla fartgränser numera.

Toppen