• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Farligare att åka bil utanför Stockholm

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Farligare att åka bil utanför Stockholm

Mera hänsyn och uppmärksamhet än vad Tyskarna visar i trafiken tror jag är svårslaget:D

Anders

F

F.d. 50069

Guest

Nää, i mitt fall så är det aktiv säkerhet som gäller och den får jag god hjälp med av köraktiva tyskar:wink:.

Sen tror jag i ärlighetens namn att det finns kördrögar både i storstäder samt på "landsbyggden". Min personliga ovetenskapliga erfarenhet är att det är folk som inte kör aktivt som skapar tillbud både i och utanför städer. Det gäller att ha uppsikt på mer än soppamätaren;)

Fast det är ju bara vad jag tror:rolleyes:

Anders

F

F.d. 17941

Guest

Under min aktiva tid avverkade jag ca 8000 mil /per år , den värsta tiden att köra bil i var fredagar efter 12.oo . det var då herr och fru Svensson tog ut bilen. Spelade ingen roll om det var vid Stockgolm eller Piteå ell Växsjö , samma förhållande. Sedan finns ordspråket ," med statestik kan jag bivisa vad som helst ".
Nu kommer halkan , kör lungt !
Totte 04

L

Lotta och Jan

Guest

Bara detta att man måste hävda sig på andras bekostnad eller i detta fallet påstår att ex.vis att man kör bättre än andra tyder på väldigt dåligt självförtroende. Ex.vis här i Blekinge är man väldigt dåliga på att visa körriktning före att man svänger av. Men enligt statestiken så kör man näst bäst i Sverige. Med statestik kan man bevisa vad som helst. Men efter att ha jobbat i Stockholmsområdet i många perioder kan jag konstatera att inte tusan kör stockholmare bättre än vare sig göteborgare eller malmöbor. Ju mer tätbefolkat det är ju mer själviska är bilisterna. Sen är det ju så att ju lättare man har att ta sig till jobbet med allmänna transportmedel, desto fler slipper denna dyra utgift bilen. Det visar ju sig i detta faktum att fler och fler politiker talar om att höja drivmedelsskatterna. Man kan inte lyfta blicken och konstatera att en stor del av människorna bor där inte allmänna kommunikationer finns. Då är det lätt att påstå att "vi stockholmare kör bättre än alla andra" patetiskt.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Så i verkligheten med hänsyn till biltätheten kör vi mycket bättre än i storstadsområden, inklusive stockholmsområdet.

Är inte det ett påståendet för att hävda sig och överskatta sin körskicklighet :confused:

Sen att man inte kan ta en diskussion utan en gnutta humor är trist..eller patetiskt...välj själv.
Påståenden som "Ju mer tätbefolkat det är ju mer själviska är bilisterna" är ganska tunna då det inte finns något belägg för det...

Kör försiktigt och fäll ut körriktningsvisaren innan ni svänger :D

Bosse

Senast ändrad:

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Dom kan lägga ner TV programmet Sveriges värsta bilförare.Det är bara och titta på Malmö med omnejd .Det är rena drömmen och köra i Stockholm .

Toppen