Sv: Familje- och handikapp-parkering
Visst, håller helt och hållet med om att rutorna är för trånga, men som bilist kan jag ju inte göra något åt det mer än att parkera mitt i min ruta, men detta tycks endast ett fåtal bilägare klara av att göra, hade alla parkarat rakt och mitt i sin ruta, så hade det säkert varit färre parkeringsskador. Sen tror jag att det finns idioter som helt enkelt skiter i om det blir ett märke på grannbilen, de kanske har en företagsbil eller nåt. Eller så har dom gottom pengar själva. Kan helt enkelt inte förstå att någon annan drabbas hårt ekonomiskt. Fy vad arg sånt gör mig, finns ingen hänsyn eller respekt...
En gång när jag skulle parkera på vårt lokala köpcenter Kungsmässan här i Kungsbacka, så blev jag helt utskälld. Jag kom och körde sakta och lugnt, det fanns en tom P-plats strax till höger framför mig. Jag såg ingen annan bil där, bara en bil långt fram. Jag blinkade och körde in. När jag hade klivit ur bilen kommer en kärring fram och skriker och gapar att jag har tagit "hennes" plats, hon hade stått länge och väntat påstod hon. Jag orkar inte bråka med såna idioter, så jag körde därifrån. Till saken hör att det fanns gott om lediga platser, så jag parkerade två bilar därifrån istället. Helt otroligt att man kan bära sig åt så. Hon stod inte ens i närheten av denna lediga plats, så jag förstår inte hur hon kunde påstå att jag snodde platsen frasmför hennes näsa. Ångrade faktiskt efteråt att jag flyttade bilen, men i en sån situation så reagerar jag iallafall instinktivt att hellre backa än att ge sig in i en konflikt som första åtgärd.
Sen verkar det som folk kan slåss om platserna närmast ingången för dom orkar inte gå nåt längre...jag ställer mig helst längst bort där det finns många tomma rutor, och går hellre längre för att slippa eventuella parkeringsskador...
Tänk om världen vore befriad från idioter, vilken underbar värld att leva i...fast då hade jag ju inte haft nåt att skriva om i denna tråd...