• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Familje grupp

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Snurpan

Guest
Hej jag tycker. Verkligen det är roligt att ålder inte spelar roll att vi alla hälsar och umgås oavsett ålder MEN vore kul att se hur många d e som vi har fyra barn och katt (tidigare hund) med på resan, och om de finns några fler barn familjer vilket det säkert gör, känns som vi kan dela våra behov och idéer om vad man kan stå, packa osv på ett annat sätt och det viktiga barnen kan ha så kul ihop ;) så nu "efterlyser" jag fler barnfamiljer ;) kan vi inte få en grupp precis som singlarna? :yes:

Verkö

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
8482
Medlemskap
2022
Sv: Familje grupp

Vi har två barn (5 och 8 år). Håller med dig att det inte hade varit fel med lite tips för oss med barn. Alltid bra att dela med sig om tips på vad man kan göra och barnvänliga ställen att besöka.

Bra initiativ.

Mvh
/Jörgen

S

Snurpan

Guest

Å kul att jag fick svar så fort.. Våra e mellan 3-15 så vi är väll "bara" 5 plus katt i sommar, jag tycker att många tips e toppen oavsett om man har barn el ej men vi har hittat våra "guldkorn" och det kostar att vara många så all gratis/prisvärda utflykter,ställplatser, osv är varmt välkomna

F

F.d. 25270

Guest

Hej jag tycker. Verkligen det är roligt att ålder inte spelar roll att vi alla hälsar och umgås oavsett ålder MEN vore kul att se hur många d e som vi har fyra barn och katt (tidigare hund) med på resan, och om de finns några fler barn familjer vilket det säkert gör, känns som vi kan dela våra behov och idéer om vad man kan stå, packa osv på ett annat sätt och det viktiga barnen kan ha så kul ihop ;) så nu "efterlyser" jag fler barnfamiljer ;) kan vi inte få en grupp precis som singlarna? :yes:

Du skriver "kan vi inte få en grupp". Det är väl bara att ni kommer överens om det. Möjligen skulle det gå lättare om du var medlem. Vem skulle ni förresten "få en grupp " av ?
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

S

Snurpan

Guest

Du skriver "kan vi inte få en grupp". Det är väl bara att ni kommer överens om det. Möjligen skulle det gå lättare om du var medlem. Vem skulle ni förresten "få en grupp " av ?
Mvh
Harry Hymer :msn_photo:

Jag formulerar mig uppenbarligen fel, med egen grupp var det ett förslag på ämneskategori, jag gick in på denna sida för första gången igår vilket innebär att jag inte kan vara medlem ännu och inlägget jag gjorde var för att se om denna klubben är något för barnfamiljer för känslan jag får är att den används främst av äldre, skall jag kunna komma överens med lika sinade och skapa en grupp om man nu gör det själv efter man blivit betald medlem är det för mig ett första steg att se om det finns intresse.

F

F.d. 25270

Guest

Jag formulerar mig uppenbarligen fel, med egen grupp var det ett förslag på ämneskategori, jag gick in på denna sida för första gången igår vilket innebär att jag inte kan vara medlem ännu och inlägget jag gjorde var för att se om denna klubben är något för barnfamiljer för känslan jag får är att den används främst av äldre, skall jag kunna komma överens med lika sinade och skapa en grupp om man nu gör det själv efter man blivit betald medlem är det för mig ett första steg att se om det finns intresse.

Rätt ska vara rätt. Du startade en "tråd" 2012-05-21 kl 23.56. Det är alltså inte första gången du besökt denna sida. / Harry Hymer

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej det låter som en bra idé tycker jag. Vi har fem barn som nu är vuxna och har ett eget liv. Men vi har ju dessutom 10 barnbarn som gärna följer med oss "gamlingar" ut på äventyr. Hoppas du ska trivas med vårt härliga HBK så att du blir medlem och får tillgång till ALLT på forumet. Há en bra sommar.
MVH Gunilla (farmor / mormor / mormorsmor)

S

Snurpan

Guest

Rätt ska vara rätt. Du startade en "tråd" 2012-05-21 kl 23.56. Det är alltså inte första gången du besökt denna sida. / Harry Hymer

Snälla Harry om du kollar klockslaget så var det innan jag gick och la mig vilket blir i förr går tycker det är tragiskt att du skall orda om en så sak som varken gör mig el andra glada el intresserade av att läsa Tack för ett par dagar på denna sidan men sånt här klarar jag inte av jag vill ha hjälp och glädje av sidan inte massa onödigt gnabb med bittra människor TACK för mig men Harry visar klart och tydligt att han inte vill ha barnfamiljer här.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Snälla Harry om du kollar klockslaget så var det innan jag gick och la mig vilket blir i förr går tycker det är tragiskt att du skall orda om en så sak som varken gör mig el andra glada el intresserade av att läsa Tack för ett par dagar på denna sidan men sånt här klarar jag inte av jag vill ha hjälp och glädje av sidan inte massa onödigt gnabb med bittra människor TACK för mig men Harry visar klart och tydligt att han inte vill ha barnfamiljer här.
Jag tycker du ska strunta i Harry´s inlägg. Även jag blev förb....d över hans spydighet. Men jag vet att det finns massor av trevliga både småbarns föräldrar och "gamlingar" här på forumet. Så jag hoppas att du inte drar alla över en kam. Vi tycker det är trevligt med yngre medlemmar så jag önskar dej och din familj hjärtligt välkomna. Med så många medlemmar så blir det nog oundvikligt med en del bottennapp i inläggen. Hoppas du kan bortse från dom och ta till dej dom trevliga inläggen i stället.
MVH Gunilla :msn_smiley::msn_hot::bye::bye:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Mycket tråkigt att du har fått en dålig uppfattning om husbilklubben men jag förstår dig. Mycket otrevligt bemötande av Harry tycker jag.

Men kan du inte bortse ifrån det och bara titta på dom som är positiva i stället. Själv har jag vuxna barn men jag inser ju att åka med barn i husbil är något helt annat än att vara två vuxna och kräver en helt annan planering. Det finns en hel del barnfamiljer i klubben och jag är säker på att dom gärna vill dela med sig av sina erfarenheter och också vill få mer tips.

Hoppas att du väljer att bli medlem i husbilsklubben där dom flesta är vänliga mot varandra.

Eva

S

Snurpan

Guest

Jag tycker du ska strunta i Harry´s inlägg. Även jag blev förb....d över hans spydighet. Men jag vet att det finns massor av trevliga både småbarns föräldrar och "gamlingar" här på forumet. Så jag hoppas att du inte drar alla över en kam. Vi tycker det är trevligt med yngre medlemmar så jag önskar dej och din familj hjärtligt välkomna. Med så många medlemmar så blir det nog oundvikligt med en del bottennapp i inläggen. Hoppas du kan bortse från dom och ta till dej dom trevliga inläggen i stället.
MVH Gunilla :msn_smiley::msn_hot::bye::bye:

Tack, jo jag förstår att inte alla är lika d ser man när man kommer och åker (vissa slänger vanliga sopor i papperskorgar osv) vilket betyder att inte alla gör d. Men man blir bara ledsen och då finner man ingen glädje men jag SKITER i honom och hoppas verkligen att jag "får min egna" grupp el ämneskategori har kontaktat web och hoppas dom ser de som en bra ide för tror att det finns fler som oss alltså gammla som unga med barn ;) vi hamna bredvid en som vi kallar farmor/mormor bil förra året och de var jätte kul vi spela klubb gamlingar mot yngre och då tillhörde även jag på 30 gamlingarna :oops: trevlig sommar hoppas vi ses

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi har två barn på 7 och 9, vi tycker också det är roligt att träffa andra barnfamiljer. Vi är ett gäng som gått samman som har samma husbilsmodell, och vi träffas lite då och då. Modellen passar en barnfamilj, så det är för det mesta just barnfamiljer som köper en sån bil. Vi har väldigt kul när vi träffas, barnen tycker det är toppen. Vi vill gärna träffa fler barnfamiljer, alltså inte bara de som äger en Argos...:cool:

/Ludde

F

F.d. 2908

Guest

Här är en till barnfamilj med två pojkar 5 och 12år samt en dotter på 15år och slutligen en mopps.

F

F.d. 14324

Guest

Här anmäler sig nästa barnfamilj.:)
Två barn 6 och 8 år och jag kan mycket väl tänka mig att vara i en grupp där man kan diskutera saker som i första hand handlar om barnfamiljer och vårat husbilsliv.

Bra ide.

F

F.d. 2692

Guest

Jag har en son på 40 år, men jag känner mig som ett barn (ibland). Många här som varit på träffar vet att jag brukar ha med mig modellflygplan som jag brukar "leka" med. Alltid roligt om det finns barn som man kan inspirera till att börja flyga.

Tycker det är en lysande idé att starta en grupp för barnfamiljer. Har sett dom sista åren att det blir fler och fler barnfamiljer som skaffar husbil. Är övertygad att du inte blir ensam i gruppen. Så bli medlem, du har inget att förlora.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Forsätt jobba Snurpan! Det kan bli nåt kul av detta (fast Harry surnar på natten):twitcy:

A

Amatören

Guest

Hej
En barnfamilj till här.
Son 11, son 7 och dotter 5.
Bra idé med lite "barntips".

Även om det är underhållande att läsa om övervintringar i Spanien så är det lite lättare att relatera till en legolandresa när man har 33år till man själv får åka någonstans och övervintra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen