• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Facebook... Giv mig styrka!

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Tjänster som telefon och SMS/MMS är mest för att komma åt folk man inte känner.
Idag gäller Skype, Messenger och FB vilket ju i princip också är gratis.
Har ingen som går framför med röd flagga och varnar när jag kör husbilen heller. :)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Bra att veta om FB...

1. Finstilta : Annan lagstiftning gäller. Facebook lyder under Kalifornisk lag, vilket gör att du ovetandes accepterar flera saker som du inte är van vid.

2. Du är alltid med. Det är inte möjligt att gå ur Facebook. En gång med – alltid med. Du kan avaktivera profilen, men inte radera den fullständigt.

3. Facebook kan själva ändra villkoren för ditt medlemskap, utan att du accepterar det eller ens vet om det.

4. Du lämnar ut dina vänners upplysningar om du levererar en applikation till någon i din krets, det ger applikationernas tillverkare automatiskt tillåtelse att hämta in information om dem.

5. Bilder är allas egendom på Facebook, vem som helst kan lägga ut bilder på dig och du kan lägga ut bilder på vem som helst. Vill du begränsa insynen på just dina bilder kan du välja att de bara får ses av dina vänner, men mer privat är så kan du inte få.

6. Dina upplysningar som du lämnar på Facebook får användas fritt av affärsmännen bakom Facebook och de som kan intresse av dem, som annonsörer och dylikt.

7.Facebook är inte säkert. Sidan blir ofta angripen av hackare. Använd inte samma lösenord som du har till banken och liknande, eftersom det är enkelt för en hackare och gå in och hämta det.

Ok det finns fördelar med.. men för min del är FB ett övergångsställe idag.
Föredrar Instagram och Snapchat då vänner och barn/barnbarn håller till där.
Finns ingen jag känner som använder FB idag för social uppdatering.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Nesten alle mobilabo her down under har ubegrenset sms og innelands telefoni, samt et begrenset volum data. mms går av datakvoten. Selv bruker jeg friskt sms, mms, facebook og skype chat. Har 250 GB pr. mnd på hjemmelinjen og 1,5 GB på telefonen - klart jeg streamer ikke video på mobilabo til AUD 10 pr GB.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

På Android så kan en med fordel benytte Metal app i stedet for Facebook, Facebook Messenger og Twitter appene. Raskere og mye lengre batteritid, samt at den ikke snoker rundt i hele nallen.

Jag har avinstallerat facebook och kör Metal istället. Men, det går inte att lägga in bilder med Metal på min samsung tab 3 platta. Ingen av bild/kamerasymbolerna funkar - det händer inte ett smack.
När jag ska lägga in en bild på fb måste jag återinstallera Facebookappen, lägga in bilden och sedan avinstallera fb-appen igen.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag tycker synd om de unga som missar verkligheten och ägnar sig åt VR. Med dessa nya prylar föreleds man tro att det är kommunikation med FB och mobil, men det är faktiskt inte ens 2 D kommunikation utan reduceras till förkortningar och "strypljud", typ.
Jag går åt andra hållet. Vill någon verkligen kommunisera med mig, alltså bland dem jag känner, så är det mail eller handskrivna brev som gäller. Har slutat med SMS och get bort smartphonen, Fb har aldrig varit aktuellt, inte twitter heller. Resultat hittils, färre men bättre vänner, mer tid, bättre överblick....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Säga vad man vill, Facebook och Messenger är utmärkta sätt att hålla kontakt med de närmaste!
I synnerhet när man är på resa. Enkelt och utan avgifter!
Text, bild och videoklipp.
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Hahaha, kul tråd att läsa. Det låter nästan som på jobbet. Dom flesta gillar det men några få är envisa bakåtsträvare. Det är väl bara att inse att utvecklingen går framåt och fort går det. Personligen älskar jag nya tekniska prylar och deras möjligheter. Gillar man det inte så är det väl bara att fortsätta i gamla spår. :)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Som trenden nu är så är det inte ungdomar som är flitigast på Facebook. Ungdomarna lämnar Facebook för andra media medan vuxna ökar i antal på Facebook.
 
Toppen