• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Facebook... Giv mig styrka!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag godkände ingenting; jag kände inte ens till det och fick en halvdöd hund som signum! Aldrig mer facebook!

Jappe
 
F

F.d. 50034

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jappe, jeg er en av de som ikke ville på Facebook, og støtter deg i stor grad. Har holdt igjen lenge, men en jobb i mediebransjen gjorde at jeg ikke kunne la være å teste. Min konklusjon er ja, bra på noe, men for det meste noe vi klarer oss godt uten og ihvertfall mitt år på fb. Det må være noe av det dummeste som er skapt.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.378
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Ja sedan kan man ju se det som så att på Facebook är alla nonsens/viktiga trådar snabbt försvunna i cybervärden. Här ligger allt kvar. :p
 
F

F.d. 50034

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Det må vel være greit å ha synspunkter på forskjellige medier og deres virkemåte eller ???
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Tydligen sprids nu ett virus på facebook, man blir taggad på en privat film eller bild av någon.
Om man gillar eller kommenterar detta åker man på viruset sägs det.
Mvh Rolf
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

For å bli smittet måste du åpne videoen! Og en skal egentlig få en fråge til om en vil aktivere en app eller tillegg til webleseren, men det finnes virus som kommer seg rundt denne lille sikkerheten. Så åpne IKKE videoer som du kan mistenke å være ondsinnede!
 
H

hianders

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Samma här!

Förstår de som hittar gamla skolkamrater och kanske släktingar att de gillar Facebook. Men, andra vanliga kontaktskapande vägar fungerar ju knappt idag. Kan bara se till våra egna barn varav en nästan "bor" i FB.

Fram för telefonsamtal (gäller även Skype-video), post och fysiska möten!

Gott Nytt År
fru hianders/Inger
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Ett beslut kommer jag nog att ta innan nyår även om jag har funnit många vänner på facebook och varit nöjd med de positiva saker som drabbat mig på FB. Mycket roligt har det varit och några tråkigheter har också passerats.

Dags att överge sjunkande skepp | informationskriget.se

Mer om varför det är dags att lämna Facebook | informationskriget.se

Jag vet inte om det är skrämselpropaganda i artiklarna men man kanske borde sätta sig in i vad som blir skillnaderna från och med den första januari.

mvh jocke
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Gränsen mellan sund misstänksamhet och foliehattvarning är ofta hårfin

cat-conspiracy.jpg
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag godkände ingenting; jag kände inte ens till det och fick en halvdöd hund som signum! Aldrig mer facebook!

Jappe

Instämmer till fullo. Skulle aldrig vika ut mig på det forumet. Har man
aldrig blivit lurad tidigare så.....
Mvh
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Ett beslut kommer jag nog att ta innan nyår även om jag har funnit många vänner på facebook och varit nöjd med de positiva saker som drabbat mig på FB. Mycket roligt har det varit och några tråkigheter har också passerats.

Dags att överge sjunkande skepp | informationskriget.se

Mer om varför det är dags att lämna Facebook | informationskriget.se

Jag vet inte om det är skrämselpropaganda i artiklarna men man kanske borde sätta sig in i vad som blir skillnaderna från och med den första januari.

mvh jocke

Har letat på FB efter detta i villkoren men hittar inget. Låter otäckt det här och är det sant så helt klart alvarligt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Facebook är ett utmärkt sätt att hålla kontakt med släkt och vänner men tyvärr finns de som missuppfattat mediet och delar med sig av det mest intima för allmän beskådning. Å andra sidan är det enkelt att sluta följa ointressanta personer utan att de märker det.
 
Toppen