• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

mariaolars

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
5565
Medlemskap
2024
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej
Vi é också med på FB, det finns 2 med samma namn som du.
En med foto & en utan, vilken är du?
Mvh
mariaolars
 

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej!

Jag är också med på FB. Kul att träffa gamla som nya vänner.
MVH
HBK 2483 Bengt
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej
Vi é också med på FB, det finns 2 med samma namn som du.
En med foto & en utan, vilken är du?
Mvh
mariaolars
Om det är mig, Roy som åsyftas så finns det två med samma namn. dock stavar den andra Roy sitt efternamn med ett "S" och jag två "S". det roliga är att vi förutom namnet är ganska jämnåriga och har samma yrke, jag finns i skåne och den andra Roy finns på andra sidan Atlanten!
 
J

Jimbo

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Har registrerat en "grupp" under namnet Husbilsklubben för en tid sedan (ca 6 månader). Ordföranden i Styrelsen informerad. Gruppen ligger dold i nuläget men om intresse finns kan jag öppna den för er som vill ansluta.
Skicka isf ert namn, där jag kan hitta er på FB, i ett meddelande, så skickar jag en inbjudan via FB.

Eller ska jag öppna gruppen för alla?

Ett kul sätt att utöka kontakten =)

MVH/
Jimmie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Har registrerat en "grupp" under namnet Husbilsklubben för en tid sedan (ca 6 månader). Ordföranden i Styrelsen informerad. Gruppen ligger dold i nuläget men om intresse finns kan jag öppna den för er som vill ansluta. MVH/Jimmie

Eftersom vi har ett fungerande forum i Husbilsklubben så förstår jag inte vitsen med att vara med i en grupp i Facebook med samma syfte? Kanske kan någon förklara?
 
J

Jimbo

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Det som är trevligt där är möjligheten att se gemensamma vänner, dela bilder, intresselänkar, musik, kommande evenemang, utanför husbilslivet...enkelt komma i kontakt med andra HBK:are på FB... etc. funktionerna och nyttan är många.

Men visst.... Tanken när jag registrerade gruppen var att inte låta de som talar illa om denna klubb registrera gruppen först.... de har ju tom. en egen hemsida och forum.
MVH/
J
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag tycker att det är enkelt att komma i kontakt med andra HBKare på detta forum (Husbilsklubben.se). Man kan vara med i Facebook av andra orsaker.
 
Senast ändrad:

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Instämmer med Knarrevik . På facebook kan man spela spel tex maffiawars, farmville , fich ville.. och ett antal till .. kan vara kul att ha husbils vänner där oxå :)
 
F

F.d. 29801

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Otrevligt Facebook-program lockar med lättklädda tjejer
Under den gångna helgen har tusentals Facebook-användare fått ett meddelande med texten ”Distracting Beach Babes” samt en länk som gör att man aktiverar en otrevlig applikation på sajten. Applikationen ber om att få tillgång till användarens profil samt om möjligheten att skicka meddelanden till vänner. När den väl har installerats instruerar den användaren att ladda ner den senaste versionen av FLV Player, men den länk som tillhandahålls leder istället till ett skojarprogram som visar en verktygslist i Internet Explorer, trycker fram webbannonser och länkar till andra tråkigheter.

Källa: Computerworld

Roland.
 

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2023
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Facebook snacka bara, ladda inte ner skit behövs inte.:confused:
 
Senast ändrad:
J

Jimbo

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Ett tips är att när man får såna länkar på sin logg, klipp ut länken och googla.....då får man oftast besked på vad som är "virus" eller en äkta länk.

Det är inte bara lättklädda damer som länkarna innehåller. Kan ex se ut som en länk till youtube etc.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hanno

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
108
Medlemskap
2024
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag är också med nu, är inte aktiv men kollar då och då/HRJ:p
 
F

F.d. 29801

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Facebook-skojare lockar med ny Ipad
Det är ingen hejd på antalet skojare som härjar på Facebook. Det allra senaste fallet som nu har uppmärksammats av säkerhetsföretaget BitDefender går ut på att lura av användare deras inloggningsuppgifter till den sociala nätverkssajten. För ändamålet har skojarna skapat ett event som man lockar användare till genom att erbjuda dem möjlighet att få en Ipad om de fyller i en undersökning. I frågeformuläret ombeds man ange i e-postadress, namn, adress, telefonnummer och sist men inte minst användarnamn och lösenord på Facebook. Just detta event har nu avslutats men enligt uppgift finns det flera liknande event som fortfarande är aktiva.

Källa: Techworld

Roland
 
J

Jimbo

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Finns skojare överallt.

Men som sig bör ska man ALDRIG ge ut sina inloggningsuppgifter, kontouppgifter etc.....

Det vet ju alla men godtrogna som vi skandinaver är så "glömmer" man tydligen i stridens hetta och i lockelsen att få nåt gratis.

När något suspekt uppdagas på någon sajt: ta för vana att markera länken eller skriv in namnet i tex googles sökfönster. Då kan man få svar direkt vad det rör sig om.
 
F

F.d. 4807

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag är helt fb-beroende, är inne varje dag....
 
F

F.d. 9535

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag är också med.
Yvonne :bye:
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jimbo

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Sök på Husbilsklubben på Facebook. Klicka i rutan "ansök om medlemskap".

Gruppen ligger dold för alla som ej godkänts som medlemmar.

OBS!!! Detta är ingen konkurrerande grupp till Husbilsklubben.se utan en grupp för de betalande medlemmar som vill kunna se varandra på FB också =)
 
F

F.d. 50035

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Vi finns där men sällan inne mera än att bloggen uppdateras där inne
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Vi finns där bägge två - ett enkelt sätt att kommunicera med alla våra barn.

Är också med i FB-gruppen "Man ska ha husbil" där jag känner igen lite folk härifrån.

/elisabeth
 
Toppen