• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Blev övertalad att vara med.Det blev två dagar :mad:
Ett sånt j...a skit. Inget för mig.Kan vara social utan FB :wink:
Tyckte också att man kände sig utlämnad ?
Använder hellre telefon och e-post.

Jojje

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Google är på gång att starta en motsvarighet till Facebook, kan vara intressant att se hur den kommer att se ut.

F

F.d. 3088

Guest

Frågan uppkommer snart, när gör folk annat än sitter framför datorn och knappar sig fram och tillbaka på olika onödiga ställen på nätet bara för att vara där utan att ha användning för det.:rolleyes: Hur mycket tid har man och hur mycket tid lägger man på olika som Fb, Tvitter mm.mm :rolleyes: Kan tänka mig att många av dom som inte kommit in på arbetsmarknaden sitter så gott som dygnet runt, sedan spelas det ju oxå:rolleyes:

Gurra

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Google utmanar med eget Twitter i mobilen

Statusuppdateringar baserade på din position är kärnan i Googles nya tjänst Buzz, en utmanare till Facebook och Twitter. Den finns redan nu i din mobil.

I menyn i Gmail ska Buzz dyka upp om det inte redan gjort det. Google lanserar det steg för steg bland alla användare, men främst hör Buzz hemma i mobilen eftersom man där även har till gång till din aktuella position. Med Buzz kan du lämna statusmeddelanden precis som på Facebook eller Twitter, men även posta bilder och integrera tjänsten med till exempel Flickr, Twitter och Picasa.

Vi har hunnit testa Buzz både i Iphone och i Nokia N97. I Nokiamobilen finns Buzz som ett nytt lager i Google Maps och i Stockholms innerstad kan man på kartan se att ett femtiotal postningar gjorts sedan tjänsten lanserades igår kväll svensk tid.

I Iphone är det istället webbläsaren Safari som gäller för att använda Buzz. Där kan man uppdatera sin position, se vad andra skriver och själv skicka meddelanden. I Google Maps för Nokiamobilen kan man även posta bilder från där man befinner sig, något som inte är möjligt från Iphone.

I datorn hittar man Google Buzz i Gmail och i mobilen finns det i Google Maps för Series 60 (Nokia), i Android 2.0 och senare samt i Windows Mobile. I Iphone finns Buzz i webbläsaren på adressen buzz.google.com.

B

Boxer

Guest

Egentligen är väl facebook bara en annan slags forum. Hur mycket man lämnar ut sej är väl upp till var och en. Skillnaden är väl i så fall att det som skrivs här kan läsas av alla möjliga människor, på fb kan bara de som du godkänt som vänner läsa.
Jag är med i några MC-grupper på facebook och har mycket trevligt. Och jag har också fått kontakt med endel gamla vänner
Sen finns det mycket skit rent ut sagt på fb (konstiga frågor, spel m.m.)men det är det ju många sóm tycker det gör det här också. Och reseptet är det samma ignorera.

F

F.d. 3088

Guest

Skillnaden är stor. Skriver du ett namn i google får du upp ett gäng namn efter en del står facebook, klickar du på ett får du ett antal foton med personer som har det namnet klickar du på en av dom får du fram en ny grupp av bilder vänner till personen osv. osv.
Ett exempel: Någon hittar dig där och kollar vidare vilka vänner du har och hur dom beter sig, risken är rätt stor att du förknippas med någon av dom ex. din väns väns vän som kanske ligger redlös på sin bild eller liknande.

Gurra

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Jag har också Facebook
Men det är inte ofta jag är där.

Jag har Netlog också och gillar det bättre:)

country/Wanja

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025

Nu är jag i hugget:cool: Kolla här

Så missbrukar Facebook dina bilder | Nyheter | Nyheter24

Det går att stoppa om man vet om hur man gör.

återkommer:D

Gurra den dolde

Jag är ju med i FB men har bara en profilbild och kommer inte att lägga in fler. Om jag inte ändrar min profilbild.

Skulle aldrig falla mig in att lägga in bilder på mina barn eller mitt barnbarn och "plats"barnbarn. Dessa kan utnyttjas i fel syfte.

Inte heller bilder från semestrar e dyl. Dessa visas privat. :D

Ha det gott hälsar

Inger

F

F.d. 3088

Guest

Oj Här dök det upp ett bra sätt att använda sig av Facebook :cool:

Klipp ur Aftonbladet

Jagar bedragare via Facebook

Att skryta om sina försäkringsbedrägerier på internet kan stå sig dyrt. Försäkringsbolagen använder allt oftare bloggar och sociala medier som Facebook i sina utredningar, skriver Sydsvenskan.

– Man kan hitta uttalanden eller bilder som stärker misstanken att allt inte står rätt till. Det är inte så att en blogg räcker som bevis, men det kan styrka saken, säger Caroline Uliana, pressansvarig på försäkringsbolaget If, till tidningen.
Det fick bland annat en man som eldat upp sin bil för att få ut försäkringspengar erfara, sedan han berättat om bedrägeriet på sin blogg. Tjänstemannen på försäkringsbolaget läste nämligen också bloggen.
Även Försäkringskassan kan ta hjälp av internet, även om det än så länge sker i liten omfattning.
– Det är inte så att vi söker efter fall på Facebook eller Twitter. Det måste finnas en misstanke i botten, säger Joakim Jarnryd, verksamhetsområdeschef för kontrollfrågor på Försäkringskassan, till Sydsvenskan.

Det här var ju en bra grej

Gurra

S

sibbe

Guest

:mcride:Klart att sibbe 1032 är med i FB.:mh:

F

F.d. 2037

Guest

Jag är med under namner Jonas Stoltz. Har ingen bild på husbilen men väl på Jack Russeln Molly

F

F.d. 3666

Guest

Vi är båda med. Självklart med i Facebook-gruppen "Man ska ha husbil".

Toppen