• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

F-camping

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: F-camping

Nja, kanske CCI kortet räcker. Precis som det gr för oss nerei europa.

Nei, SCR godtar ikke det internasjonale CCI kortet. En må betale årsavgift til SCR for å få bruke campingplasser som er med i systemet. SCR krever og en avgift fra sine medlemsplasser og krever endel tillpasninger / investeringer - først og fremst gjelder dette utstyr i resepsjonen slik at besøkene registreres online sentralt hos SCR.

En campingeier jeg har snakket med fant at det å gå med i SCR ville kreve investeringer i kassesystem / dator / datalinje på godt over 50 000 kr og at de selv utenom sessongen ikke kunne la slektninger overnatte i de få stugene som kunne brukes helår uten at disse hadde campingkort og ble registrert - brudd på dette kunne koste tusner!

Er på bakgrunn av denne og tilsvarende informasjoner fra andre campingeiere - i og utenfor SCR (har ikke lov til å namngi grunnet trusler om represalier fra organisasjonen om de snakket) valgt å ikke vedlikeholde campingkortet. Kan og forstå de som snakker om mafia.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Man undrar ju om campingen är till för gästerna eller för SCR

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Jag har fått köra vidare eller köpa deras tillfälliga pappers kort trots att jag har haft CCI kort, Finska Caravankort o HBK kort.
Då varit på hemväg efter en månad i Europa utan kort bekymmer.

Leif

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Vad har du för sakliga skäl att ta till sådana uttryck????? Tror du verkligen att den typen av tillmälen gagnar husbilismen???

Flatmates,
Jag hoppas att du fått svar på en del av din fråga till mig av knut.
Jag väljer att hålla med knut i hans inlägg, utan att dra ytterligare liknande exempel som jag hört om.

Bara det att det kan bli tal om reprisalier, är skäl nog att ta sig en funderare om var man vill spendera sina pengar, tycker jag.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Cybertrons CampGuide Sweden har bra ordning på Sveriges Campingplatser med ord och bild.
Dessutom HBK:s ställplatser.
Här visas en del av Lapplands F-campingar:

image.jpg

Skabo

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024

Valet är fritt och för bara 50:- mer än avgiften i denna klubb så får man en del förmåner.

Camping Key Europe
-Självriskfri olycksfallsförsäkring
-Snabbare in- och utcheckning i hela Europa
-Rabatter på upplevelser, äventyr, mat, shopping och försäkringar
-Billigare resor i Europa

Missa inte årets alla korterbjudanden som finns på camping.se och i mobilen på m.camping.se
.

Som sagt, valet är fritt.

T

Teddi

Guest

ja vet inget värre än att bli ifråagasatt,,ta till er,,inte så farligt,, godernatt,,

(Ditt förra inlägg borttaget på din egna begäran. / webadm anm.)

T

Teddi

Guest

ja vet inget värre än att bli ifråagasatt,,ta till er,,inte så farligt,, godernatt,,

(Ditt förra inlägg borttaget på din egna begäran. / webadm anm.)

så kan vara,,mn inte i denna tråd:D:D

vi möts vi älskar vi utvecklas,,ta de easy,

F

F.d. 28371

Guest

Har noen opplevd at det kreves et eget kort når man tar inn på et hotell? Jeg tenker ikke på kredittkort. Her i norden har vi lenge hatt passfrihet og en stor del av Europa har vi Schengen avtalen som gjør at vi kan bevege oss mellom landene som omfattes av avtalen uten pass. Det eneste som kreves er at vi skal kunne legimetere oss. Hvorfor gjelder ikke det samme på SCR sine campingplasser?

T

Teddi

Guest

har ni ingen humor??:twitcy: ja tror ja punktar här:wideeyed::twitcy:

men de var ju så här kära webb,,
mitt in lägg var ju inte längre relevant,,ni hade ju tagit bort FLAT MATES,,så svaret hade ju inte på nåt sätt relevans till hans inlägg,,eller hur:D:D

ja tror inte ni gillar mina argument,,men faktum,,dom är högst relevanta:D:D:D tyvärr,,

det kan väl inte liggas prestige i detta?? i så fall finns det andra ???

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7927

Guest

Tack för all info som kommit in på min fråga om F-camping har fått förstå att jag helst bör undvika dessa som det verkar både dyra och komplicerade SCRcampingar som kräver förhandsbeslut innan jag ens kommit ut på vägarna:)

Toppen