• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

F-camping

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Sv: F-camping

Fri camping. Campingplatser som inte är med i SCR. Oftast mindre campingar, något billigare, bra campingar i mitt tycke. Man behöver inte ha något Campingkort för att stå där. Tidningen Husvagn o Camping trycker upp en katalog som distribueras under våren.

Mvh
larsemil

Max&Kerstin

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2025

F-Campingkatalogen har dessutom det goda med sig att man kan se vad det kostar att stå på campingarna. I SCR-katalogen vågar man inte tala om vad det kostar! Hur kul är det att komma fram till en camping för att stanna över natten och upptäcka att det kostar skjortan bara att stå inne på deras område?
Motivet lär vara att många har differentierade priser på olika tider och olika platser. Caravan Club, som har vissa av sina campingar anslutna till SCR, klarar av att ange priset för övernattning, även om de också har diefferentiering beroend av tid och medlemskap.
F-Cmpingkatalogen har också en avdelning med ställplatser.
Nästa utgåva av denna katalog lär ska komma ut till försäljning i mars.
Vahere necesse est!

Aprilväder

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1819
Medlemskap
2025
Sv: f-camping

Som prenumerant på tidningen "Allt om Husvagn & Camping" får man katalogen med mars-numret. Katalogen finns sedan att köpa i livsmedelsbutiker med mera. Du kan även beställa den från Allt om Husvagn & Campings hemsida under toppmenyn Campingkatalogen. Vi har haft jättemycket glädje av katalogen och använt den flitigt för att hitta övernattningsplatser. I katalogen finns både fria campingplatser, ställplatser och rastplatser.

Aprilväder

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1819
Medlemskap
2025

För oss är SCR = Campingmaffian, att undvikas till varje pris.

F-camping katalogen är guld för oss.
Håller helt med föregående skribenter när det gäller fria campingplatser kontra SCR. Jag har upplyst SCR om att vi är missnöjda med att de inte kan presentera pris i sin katalog och att vi undviker att besöka campingplatser anslutna till dem.

Vi använder oss istället av katalogen över fria campingplatser. Som prenumerant på tidningen "Allt om Husvagn & Camping" får man katalogen med mars-numret. Katalogen finns sedan att köpa i livsmedelsbutiker med mera. Du kan även beställa den från Allt om Husvagn & Campings hemsida under toppmenyn Campingkatalogen. Vi har haft jättemycket glädje av katalogen och använt den flitigt för att hitta övernattningsplatser. I katalogen finns både fria campingplatser, ställplatser och rastplatser. Jag hoppas katalogen kommer att ha samma inriktning även 2013.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Ursäkta om jag är helt dum :confused:
Behövs det ett speciellt kort för att få åka in på campingplatser i Sverige (har aldrig bott på campingplats, har köpt vår första husbil främst för bruk utomlands) ?

Peter :)

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Ursäkta om jag är helt dum :confused:
Behövs det ett speciellt kort för att få åka in på campingplatser i Sverige (har aldrig bott på campingplats, har köpt vår första husbil främst för bruk utomlands) ?

Peter :)
Bara på SCR. Då behöver du kortet Camping Euro. Beställ från SCR. Fcamping inget kort.

Toppen