Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det var inte betalningen jag vände mig emot. Utan förfarandet. Står det en sak i SCR :s stadgar så ska väl dessa följas?
Det är alldeles rätt att detta är en överenskommelse mellan dig och SCR, m a o ingen överenskommelse mellan dig och campingägaren. Det är campingägaren som bestämmer. Dessa "regler" är rekommendationer och m a o inget tvingande för campingägaren. På en camping är det alltid ägaren som har sista ordet, det är alltid han som bestämmer priset och vilka regler som gäller. Att han är ansluten till en sak innebär inte att hans regler på campingen åsidosätts.Som jag ser det, är detta en affärsöverenskommelse mellan kortinehavaren med giltigt märke och SCR. Inget som en enskild medlem i SCR kan sätta sig över. Detta gäller. Har skrivit till SCR för att få svar på frågan. Nedan länk till SCR
Hmm, vart ser du dessa regler. Dessa är en uppgörelse mellan SCR och kortinnehavaren och m a o har det inget med campingägaren. Hade det stått något om scr och campingägaren så hade jag hållt med dig.Efter att ha läst KORTVILLKOR ovan är det nog så att en camping ansluten till SCR även måste följa de villkor som kan vara "obekväma" för en enskild camping.
Men att vara ansluten till SCR och Campingkortet är precis som medlemskap i de flesta sammanslutningar frivilligt. Finns många campingar som ej är anslutna till SCR som har helt egna regler.