• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förtält

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Förtält

Vi köpte ett beggat tält till vår Fiammamarkis. Aningen för långt, men det funkar. Tar en halvtimme att sätta upp och ta ner, kanon om man står några dagar eller om vädret är halvdant.
 

Bilagor

  • Markistält husbil.jpg
    Markistält husbil.jpg
    48,6 KB · Visningar: 24

mha8902

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Lycksele
HBK-Nr
6880
Medlemskap
2022
Sv: Förtält

Vi hade ett riktigt Safariroom till vår förra bil, kanonbra. Då vi bytte till större bil lät vi en firma som syr upp tält göra en som gick på 8000, oanvändbar då den inte passade en husbil, gick inte alls få tätt mot bilen. Vi lämna in den och de skulle göra om den, betala ytterligare en bra slant funkar fortfarande inte. Gissa om man känner sig lurad
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Förtält

WIN_20150421_131354.JPG

Vi har detta tältet, tar en halvtimma att sätta upp, om man inte kommer i prat med grannarna, för då kan det ta flera timmar.
 

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Sv: Förtält

Hej
Eftersom att vi kör året om, har vi köpt WeGo:s nya vintertält som är fristånde med flik över taket. Varma soliga dagar,kör vi med gavlar/front till markisen.
Man ska komma i håg att tält som byggs med markisen som tak äär ett solskydd, inte något att rekomendera regniga och blåsiga dagar.
Bertil
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Förtält

Jag är nog extrem i sådana här avseenden.

Jag hade ett fristående förtält. Det gav jag bort!

Jag hade en markis men använde den aldrig. Den tog jag bort!

Men detta betyder att jag kan fly från platsen på nolltid om det krävs.

Jappe
 
Toppen