• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förstagångsköpare av husbil

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Förstagångsköpare av husbil

Jag tackar för alla bra svar.
det med euro 4 hade jag inte tänkt på , och det är inte hugget i sten att det måste vara kamkjedja.

50 tusen att pruta låter mycket , vilken taktik använder ni då ?

vad är lämplig lastvikt ??

Jag gav ett pris, ring när du vill sälja, sa jag. En vecka senare ringde han och sa "priset är ok, när kommer du" Någon dag senare åkte vi tvärs över Sverige, hämtade bilen och betalade kontant. Båda parter nöjda.
 

jocke.kax

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25285
Medlemskap
2024
Sv: Förstagångsköpare av husbil

Jag tackar för alla svar.
Upptäckte nu att man förmodligen har saker med sig som man inte tänkt på.
Den tilltänkta husbilen mclouis 650 har inte så hög lastvikt enligt regbeviset.
Dock miljöklass 2005 (är det euro 5?).
Lyckades pruta 25kkr på telefon redan....hehe!

Får fundera en stund.....hm.....

/jocke
 
F

F.d. 55549

Guest
Sv: Förstagångsköpare av husbil

Vad gäller med euro 3. Tacksam för svar
Med vänlig hälsning.Rolfjakobsson
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Förstagångsköpare av husbil

I Italien är det också stopp för Euro 3 i exv Rom, Neapel, m fl, även om Euro 3 fortfarande får köras i majorieteten av de italienska städerna. London går mot mycket hög avgift (£100-£200 per dag) har jag för mig.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Förstagångsköpare av husbil

I Tyskland är det nu, 2014, stopp för Euro 3 i miljözonerna i Augsburg, Berlin, Bremen, Dinslaken, Erfurt, Frankfurt/Main, Freiberg/Neckar, Freiburg (Breisgau), Halle, Hannover, Heidelberg, Heidenheim, Heilbronn, Herrenberg, Ilsfeld, Karlsruhe, Krefeld, Leipzig, Leonberg, Ludwigsburg, Magdeburg, Mannheim, Markgrönigen, Mönchengladbach, Mühlacker, München, Osnabrück, Pfinztal, Pforzheim, Pleidelsheim-Ingersheim-Freiberg, Reutlingen, Schwäbisch Gmünd, Stuttgart, Tübingen, Ulm, Urbach, Wendlingen och Wiesbaden.
 
Toppen