• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förstärka Wifi till ipad

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Ingen leverans än. Trots löften från Trådlöst
 
Senast ändrad:

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Hej

Leveransförsening ?? och han som lovade att dom hade det på hyllan för snabb leverans !!!! Ska försöka få beställningen annulerad så jag kan handla hos någon annan. Hoppas det inte blir mer strul nu.
Någon som vet ett BRA ställe att handla Usb WiFi repeater och antenn ??

Gärna direkt över disk då tiden börjar bli knapp. Åker från Dalarna på Måndag via Tyskland till Spanien

Kjelle
 
Senast ändrad:

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Hej

Jag åkte förbi och hämtade grejorna själv när vi ändå var i närheten.

Väl hemma igen så satt jag en hel dag och försökte få det att funka, men icke sa nicke.

Som vanlig får jag packa ner grejorna igen och ställa upp dom på vinden. Det blir så när alla manualer är på engelska och dessutom på "fackspråk", jag får det bara inte att funka :(

Kjelle
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Använder Ubiquiti's grejor ibland för att sätta upp länkar. Har haft en sådan här med mig i husbilen:
davido.se - 2,4GHz - Ubiquiti Nanostation M2 11dBi AP/Klient/Brygga

Går att fånga upp mycket svaga signaler på lite längre avstånd vilket ofta behövs. Den är dock inte helt enkel att få att fungera och kan inte återutsända signalen utan datorn får agera trådlös accesspunkt i husbilen. Men vill du ha kvalitet och räckvidd så är nog denna det bästa som finns.
 

revander

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
2128
Medlemskap
2024
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Även jag är intresserad av hur detta fungerar.
Bo Revander, tackar på förhand.
 

revander

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
2128
Medlemskap
2024
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Hur har det gått fungerar det med Rocket,Är själv intresserad att få så bra mottagning wifi så att man kan se via slingboxen
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.612
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Förstärka Wifi till ipad

Hej. Jodå, det finns lösningar.
Tidigare i tråden nämndes en Rocket Antenna, den har många nöjda användare även om det kan vara lite handpåläggning innan man är nöjd. Säkert finns det fler bra och billiga lösningar.

Själv är jag mycket förtjust i produkterna från Digital Yachts, de funkar bra och har en utmärkt support. De har en modell med USB anslutning (wl50) som många använder.

Men din fråga tolkade jag som en annan burk. Den finns och fungerar suveränt. WL510. Jaja, allt kostar pengar men vill man ha kvalitet så kostar det.

Vi har en sådan installation, sedan flera år och är mycket nöjda. På torsdag kväll träffar vi några andra svenskar för att se Sverige Ryssland i Fotboll. Vi har ännu inte bestämt var vi träffas men det blir i närheten av en Taverna med Wifi.

Vår sniffer, WL510, hittar alla wifi-signaler inom kilometer (upp till 10 km vid någorlunda fri sikt). I webbläsaren väljer vi den starkaste signalen, där vi har tillgång till password. Från burken går en vanlig TP datakabel till en Dovado Tiny Router. Routern lägger bl.a. ut en trådlös signal, Wifi för alla.

Frugan kan surfa som hon vill (iPad, tack Knarrevik) och vi andra kan se matchen på större bild, via vår Slingbox hemma i Sverige.

Mer info om burken finns på marinwebben.se. Se Wifi . Det är inga lösningar för enstaka veckor men är man ute typ halvårsvis så ha de sin plats i vardagslivet. Fungerar gör de iallafall, Lena är helnöjd. Hälsar Björn
 
Senast ändrad:
Toppen