Bettan o Bernt
HBK Medlem
Får en SCR ansluten camping ta ut förskottshyra? Står det nåt om det i campingkatalogen? Detta gör Lysingsbadet i Västervik.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Berätta vad som hänt!Får en SCR ansluten camping ta ut förskottshyra? Står det nåt om det i campingkatalogen? Detta gör Lysingsbadet i Västervik.
Vill inte verka gnällig men detta är kopierat från SCR kort hemsida:
Kortvillkor för Camping Card Scandinavia
- SCR:s campingplatser tillämpar Camping Card Scandinavia. Detta innebär att du som gäst skall vara försedd med Camping Card Scandinavia (”Campingkortet”). Vissa stuganläggningar tillämpar inte Campingkortet.
- Om du saknar giltigt campingkort utfärdas ett kort vid incheckning
- För att Campingkortet skall kunna användas så måste det (a) aktiveras i SCR kundvårdssystem (b) förses med ett giltighetsmärke. Giltigheten är knuten till årtalet på märket/kortet.
- Systemet Camping Card Scandinavia ger 14 dagars kredit under vistelsen på en campingplats. Om betalning uteblir vid avresan faktureras innehavren dels campingavgiften för vistelsen på campingplatsen, dels inkassokostanden samt 300:- (SEK) i administrativ ersättning.
- Borttappat kort ersätts med ett nytt kort med nytt kortnummer. Det borttappade kortet spärras mot användande. Eventuellt årsmärke ersätts ej.
- Kortet skall signeras på baksidan av kortet. Signerandet innebär att innehavaren godkänt ovanstående villkor för användandet. Kort utan signatur godkänns ej.
Hej
Jag läser "under markisen" varje dag. Blir lite fundersam varför så många av er i Husbilsklubben är så negativa och gnäller så mycket på det mesta. Är man så missnäjd, så sälj husbilen och skaffa ett torp.
Varför tar SCR ut förskottsbetalning, finns många förklaringar, oftast beror det på personalbrist finns kanske ingen på plats hela dagarna och då är det svårt att betala vid utcheckning.
Visst är dieselpriset högt, men jämfört med 1965 är priset lägre nu p.g.a penningvärdet.
Det var något, var positiv och var glad för det liv (campingliv) vi lever. Vår livsstil är självförvållad.
Tekla
Vi skall vara tacksamma att vi har SCR.
Tekla
Detta måste väl ändå vara upp till varje campingägare. Kan knappast tro att det är tvingande för campingägarna. 14 dagar blir ganska mycket pengar och vad jag vet är det väl ingen som tar en UC när man skaffar detta kortet?Det var inte betalningen jag vände mig emot. Utan förfarandet. Står det en sak i SCR :s stadgar så ska väl dessa följas?