• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försämrade villkor hos Hallon

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Haft Hallon abonnemang i många år och varit mycket nöjd men nu är det nog dags hitta någon annan operatör, men vilken?
Villkoren har försämrats vad gäller romingen inom EU. Får nu bara använda 6 GB mot tidigare 13 till 18 GB/mån vilket Hallon minskat utan något varsel, mig veterligen. Har sparat ihop en pott för att ha lite tillgodo vid utlandsvistelse men den fryser nu inne. Det märkliga är Hallon kallar detta en förbättring av villkoren...Kjell
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Haft Hallon abonnemang i många år och varit mycket nöjd men nu är det nog dags hitta någon annan operatör, men vilken?
Villkoren har försämrats vad gäller romingen inom EU. Får nu bara använda 6 GB mot tidigare 13 till 18 GB/mån vilket Hallon minskat utan något varsel, mig veterligen. Har sparat ihop en pott för att ha lite tillgodo vid utlandsvistelse men den fryser nu inne. Det märkliga är Hallon kallar detta en förbättring av villkoren...Kjell
Hej Kjell Anders vi har också märkt att det har blivit sämre med hallon. Får kolla runt lite och söka något bättre abonnemang.
Abben
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
På mina "Mina sidor" anges 16GB inom EU. Har 55+/student à 99kr / månad. Men dyrt att köpa extra.:199 kr för 10 GB under en månad-
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
På mina "Mina sidor" anges 16GB inom EU. Har 55+/student à 99kr / månad. Men dyrt att köpa extra.:199 kr för 10 GB under en månad-
Då har Du helt andra villkor än jag. Efter kontakt med Hallon är de uppgifter jag skrivit de riktiga. Har också +55 för 99 kr/mån. Googlar Du om detta är det många som verifierar försämringen...Kjell
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Vi har Fello. När vi var utomlands senast så kunde vi surfa upp hela månadspotten på 54GB/mån. Plus sparad pott på 25GB. Tolkar nedan text som att det fortfarande gäller:

ED463924-1A86-4488-A2C8-3BE6127BA08B.jpeg
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Vi har Fello. När vi var utomlands senast så kunde vi surfa upp hela månadspotten på 54GB/mån. Plus sparad pott på 25GB. Tolkar nedan text som att det fortfarande gäller:

Visa bilaga 219035
Fello fungerar bra. Och har utmärkt täckning i Sverige till skillnad från Hallon som är heldöd utanför de större vägarna i norra Sverige.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
För dom som har möjlighet att teckna företagsabonnemang kan jag verkligen rekommendera 3.
249:- månaden, fri data i Sverige och 100Gb data i EU+ 50 länder.

Jag bytte från Telenor i våras och mina fördomar oroade mig först för täckning och kvalitet men upplever det faktiskt som att det fungerar bättre än med Telenor. Avsevärt billigare också.
Enda nackdelen är att man inte kan ha ett tvillingkort med samma datapott.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
För dom som har möjlighet att teckna företagsabonnemang kan jag verkligen rekommendera 3.
249:- månaden, fri data i Sverige och 100Gb data i EU+ 50 länder.

Jag bytte från Telenor i våras och mina fördomar oroade mig först för täckning och kvalitet men upplever det faktiskt som att det fungerar bättre än med Telenor. Avsevärt billigare också.
Enda nackdelen är att man inte kan ha ett tvillingkort med samma datapott.
Avtalet är säker bra men täckningen utanför dom stora vägarna är usel,det är min efarenhet, men det beror på helt på vart man skall resa.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Ja, jag reser sällan ute i bushen i Sverige så där har jag ingen koll alls. Utomlands spelar det ju ingen roll då man ändå roamar på andras nät.
 
Toppen