• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsärende Folksam

Status
Stängd för vidare inlägg.

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag är medveten om att mitt första inlägg var långt men det var ett försök att redogöra för orsaken till frågan som jag här ovan lagt in igen. Någon som vet?
Har man en helförsäkring så bör man känna sig trygg om en skada i bodelen skulle hända.
Men sen finns det åldersavdrag... Så i slutändan kanske det inte blir så mycket över...
Om du anser att handläggaren fattat fel beslut baserat på de uppgifter som redan finns, kan du begära en omprövning av beslutet hos handläggarens chef (ansvarig skadechef). Många försäkringsbolag har en intern nämnd, klagomålsansvarig eller Kundombudsman som omprövar beslut om du som kund begär det.
 
F

F.d. 68090

Guest
Har man en helförsäkring så bör man känna sig trygg om en skada i bodelen skulle hända.
Men sen finns det åldersavdrag... Så i slutändan kanske det inte blir så mycket över...
Om du anser att handläggaren fattat fel beslut baserat på de uppgifter som redan finns, kan du begära en omprövning av beslutet hos handläggarens chef (ansvarig skadechef). Många försäkringsbolag har en intern nämnd, klagomålsansvarig eller Kundombudsman som omprövar beslut om du som kund begär det.
Trodde jag också och har givetvis gått vidare via tf chefer (semestertider) som hänvisar till några som inte svarar i telefon eller hänvisar tillbaks. Nu har jag skrivit till Kundombudsmannen på Folksam.Husbilen är 4 år och har rullat 2500 mil så något borde bli över. Det som retar mig mest är en skadehandläggare som hävdar att min Helförsäkring är en halvförsäkring (på fullt allvar). Nåja, låt oss glömma den här tråden som inte gav några "direkta svar", men tack till dig Muskatten som gav dig tid att komma med goda inlägg/C
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen