• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.392
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Även jag har kollat med Folksam idag och det är ok med bilen utomlands längre än halvåret så länge den inte för körförbud pga missad besiktning t ex och man får inte ställa av den.
Ställde samma fråga till Varsam men där var det 182 dagar beroende på någon EU-förordning som de inte visste vad den hette eller var man hittar den
Under våra förmåner i Hbk för Folksams husbilsförsäkring står det annorlunda.
Men observera, ställer du av husbilen utomlands, då anses du inte resa med husbilen och då slutar din förlängda reseförsäkring till 185 dagar gälla.

Krister
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.639
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Under våra förmåner i Hbk för Folksams husbilsförsäkring står det annorlunda.
Men observera, ställer du av husbilen utomlands, då anses du inte resa med husbilen och då slutar din förlängda reseförsäkring till 185 dagar gälla.

Krister
Jag ser inte att där står något om vad som gäller om man vistas längre än 185 dagar vad gäller bilens försäkring. Jag är inte intresserad av deras reseskydd eftersom det inte passar mina behov. Det har jag löst på annat sätt så snälla blanda nu inte ihop bilförsäkring och reseskydd igen.
 
Toppen