• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

MET1950

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Västerås
HBK-Nr
35514
Medlemskap
2024
Tänker kolla upp olika försäkringsbolag ,vilken ska jag välja ? har Länsförsäkringar nu .
Gäller en halvintegrerad 3500 kg Hobby 2015 årsm.
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Att jämföra försäkringar är verkligen inte det enklaste. Bästa fösäkringen för medlem A är kanske inte bäst för B. Finns det inte någon i klubben med kunskap att skapa en bra checklista?
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
677
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Försäkringar är en djungel och svårt att jämföra. Jag gav upp och fortsatte med Kabria när vi bytte husbil från Kabe till Nordic. Beslutet var baserat på bra pris, låg självrisk och skaderegleringarna (på Kaben) hanterades snabbt och utan krångel. Vi använder husbilen året runt och behöver inte någon "avställningsförsäkring" vilket innebär att årspremien är f.n. 6800kr.
 

Jerry1

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
29582
Medlemskap
2024
Har just fått några offerter på försäkringar. Det visar sig att åretruntförsäkringar kostar ungefär lika som avställningsförsäkringar.
Så det är bara att glömma åretruntarna, t.ex M och Caravan Club etc.
Jag läste någonstans att husbilar står tidsmässigt till 97% parkerade och mestadels hemma.
Så det gäller, att ställa av och på, så mycket som möjligt. Avställningskarensen är högst orättfärdig!
J
 
Toppen