• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Förlängning av högre körkortsbehörighet

Lars

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2025
Sv: Förlängning av högre körkortsbehörighet

Jag lämnade in ansökan i september och det är fortfarande inte klart , det går ut i maj , så jag väntar fortfarand efter några telefon samtal till transportstyrelsen

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

hej Lars, mitt tog ett par månader, ringde också och efterlyste, då hade dom precis behandlat och skickat iväg det nya kortet.
mvh
kai

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag lämnade in ansökan i september och det är fortfarande inte klart , det går ut i maj , så jag väntar fortfarand efter några telefon samtal till transportstyrelsen

Då är det säkert något som inte stämmer med din ansökan t. ex att avgiften inte är betald etc.

Det går att kolla på deras hemsida hur långt de kommit med att besvara ansökningarna.

Handläggningstider /Körkortsportalen

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Undrar hur det blir om man sedan nöjer sig med ett C1 kort. Man måste väl kunna hoppa ner ett steg?

:wideeyed:

Senast ändrad:

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

När jag förlngde mitt så ringde jag eftet 3 dagar och kollade om allt hade kommit in. Avgiften, läkarintyget samt lappen som tala om att du söker förlängning på för högre behörighet. Afgiften och ansökan om förlängningen är viktigast men helst läkarintyget ocå. Har de detta och de är diarifört så får du köra med ditt gamla körkort tills de har behandlat ärendet.

Som sagt så ringde jag och hon kunde tala om att allt var inkommit och diariefört. Sedan tog det tre veckor innan beslutet men det är givetvis beroende på hur mycket arbete de har. Jag skickade in mitt den 20 okt 11 och fick nytt i nov11.

/R

F

F.d. 50028

Guest

10 år hämta ut mit i vec.

Toppen