• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förlängd reseförsäkring erbjudande 185 dgr Folksam/Husbilsklubben. Problem avsluta annan försäkring i tid innan resa.

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Då får jag lämna tbax körkortet, jag kan inte hantera en sporthoj på1000kubik. :(
Då skulle 90% få lämna tbax körkortet som inte kan backa med släpvagn, men inte jag. :)
Det kan inte jag heller, men iden är att man lär sig hantera husbilen innan det blir skarpt läge. Har talat med flera kvinnor som är väldigt ovilliga att lära sig köra det är ju så bekvämt när mannen gör det. Händer det något i ett svårt läge så är det bra om man är två. Själv är jag ensam och det är alltid med en viss oro man kör iväg söderut. Vill man förlänga tiden utomlands kostar det mycket mer på de flesta försäkringarna har klarat mej bra på eukortet när det gäller vård. Men resten täcker ju inte försäkringen så fort man passerat 45dagar. Hade kvinnan blivit sjuk och flugit hem hade ju mannen fått köra hem husbilen, varför kan det inte vara jämlikhet i alla lägen?
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
519
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Fast.. jomen..
Om du ser till att flytta din hemförsäkring och bilförsäkring på Cosmos till Folksam.... så har du " i varje fall på papperet " ca 180 dagar totalt... det där är ju bara lite planerande..

Satsa på att skriva en söt o lite spännande barnbok... med titeln " Sagan om den lilla diselvärmaren som försvann ". Du ska se att den kommer att höjas till skyarna av många överåriga kulturella damer....

Ps inlägg 258 och 269 om Cosmos husbil på nya äventyr.
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag har funderat på det min husbil har väldigt billig försäkring med månadsbetalning men bara trafik och hemförsäkringen har förfallodag runt årskiftet. Men det blir dyrare men jag kommer att göra en undersökning. Egentligen så är det ju hemförsäkringen som försäkrar utlandsresor knepigt att man då också måste ha bilförsäkringen där också.
Har ju aldrig försäkrat mej själv om man har en livförsäkring kan inte den fungera utomlands.
Jag förstår att ingen som jobbar i branchen vill föreslå en billig enkel lösning som kanske finns.
Funderade också lite om man blir sjuk och det går över efter ett tag på ett spanskt sjukhus så är det ju vettigare att stanna kvar eftersom sjukvården är så mycket bättre där. Men jag antar att man inte får stanna så länge där. Risken är också att sos i danmark skickar hem en ändå. Är man då ensam så vad händer med en gammal husbil som är 37år.
En anledning till att många gärna vill ha en försäkring är att man är två en annan är att man är äldre med en hel låda mediciner. Kanske har en diagnos om livsvarig sjukdom. Många festar en del som tillsammans med medicin inte fungerar i längden.
Krockar man borde bilförsäkringen ta det.
 
Toppen