• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förgasare lt31

platta

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Halmstad
Hej på er därute. Har en gammal lt31 camper 78 och skulle behöva lite tips var man kan få tag i en förgasare till denna. Sitter ju en Audi 80 motor i men förgasaren som sitter på saknar ax pump och blir svårstartad. Söker därför en ny förgasare.
Tacksam för alla tips.
Patrik
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej på er därute. Har en gammal lt31 camper 78 och skulle behöva lite tips var man kan få tag i en förgasare till denna. Sitter ju en Audi 80 motor i men förgasaren som sitter på saknar ax pump och blir svårstartad. Söker därför en ny förgasare.
Tacksam för alla tips.
Patrik

Sök på gamla Audi 100 istället, där var nog den motorn vanligare (2,0L förgasare) satt även i Porsche 924 men där den är nog svårare att få tag på.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan och välkommen.
Det verkar finnas en hel del att välja på och det betyder väl att originalen inte är mycket att ha....
Finns ju fina kompletta satser till nyare LT31 men till -78....

Jag försökte en annan väg och hittade en förgasare, ersättning Weber till Audi 80 men din motor från Audi 80 är väl större än bara på 1300cc i en LT31'a.
Men det fanns lite större också.
Här har du en Weber till den lilla Audimotorn. Om du har större motor, hur stor i så fall ?



Men den här kanske, lite mer delar och till lite större bredd på Audimotorer. Jag har för mig att de var på 1600cc.

Och.

Vet inte om du blev hjälpt av detta :confused:.

M.v.h. JANKRO.

Ps. kan ju vara vettigare motor 2.0L som Montreal föreslår i en LT31, men den satt inte i AUDI 80 verkar det som...??
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hejsan och välkommen.
Det verkar finnas en hel del att välja på och det betyder väl att originalen inte är mycket att ha....
Finns ju fina kompletta satser till nyare LT31 men till -78....

Jag försökte en annan väg och hittade en förgasare, ersättning Weber till Audi 80 men din motor från Audi 80 är väl större än bara på 1300cc i en LT31'a.
Men det fanns lite större också.
Här har du en Weber till den lilla Audimotorn. Om du har större motor, hur stor i så fall ?



Men den här kanske, lite mer delar och till lite större bredd på Audimotorer. Jag har för mig att de var på 1600cc.

Och.

Vet inte om du blev hjälpt av detta :confused:.

M.v.h. JANKRO.

Ps. kan ju vara vettigare motor 2.0L som Montreal föreslår i en LT31, men den satt inte i AUDI 80 verkar det som...??

Nej, men väl i Audi 100 som jag skrivit. En riktig skräpmotor f.ö. oerhört törstig i LT31, och kändes som att den varken hade vridmoment eller effekt, jag skulle föreslå ett motorbyte, skulle tro att det finns en del info om byte till Volvo-motor om man vill behålla bensinmotor, annars fanns dom med diverse VW-dieslar. Bl.a. den 2,4L 6-cylinder diesel som Volvo använde i 240.
 
Senast ändrad:

platta

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Halmstad
Sök på gamla Audi 100 istället, där var nog den motorn vanligare (2,0L förgasare) satt även i Porsche 924 men där den är nog svårare att få tag på.
Hej o tack för alla svar. Tror precis som ni säger att den är lite större. 2000 kubik faktiskt
Vad skulle isåfall passa där ?
 
Toppen