• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Företag som bygger om

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Företag som bygger om

Någon i tråden ifrågasatte detta och att det blir dyrt om man åker fast, därav min oro. Den är reggad som PB1 vilket ger större parkeringsmöjligheter, blir nästan lite avundsjuk.
/sören

Åker fast? Polisen har inte i bilen att göra om de inte misstänker något allvarligt brott vilket detta inte kan vara. Dessutom tror jag inte att de lägger sig i sådana saker. Däremot vid besiktning så kan de vara kinkiga men det bästa är ju att hålla tyst.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Företag som bygger om

Det finns olika tolkningar av vad en bil är.
Trygghansa betraktar alla bilar som husbilar om det finns boinredning som dom själva bedömer, oavsett regbeviset.
Kanhända fler företag som parkeringsbolag och liknande gör sina egna bedömningar.

Det måste väl va regbeviset som gäller, kan väl inte va parkeringsbolag och försäkringsbolag bedömning som gäller på parkeringsplatser? Lokala bestämmelser går väl också efter regbeviset?
/sören
 
Toppen