Sv: Föredrar Norrland
Norrland? Är nog kanske bra? Men för mej är det mest fråga om tall, gran, myrar, mygg, knott. Eller?
Och 10-20 mil mellan sevärdheterna. Såvida man inte fiskar harr eller röding förstås.
Förstår (tror jag, ni som gillar Norrland). Men ...
Jag har bara erfarenhet av ett repmöte i Kalix, bra men wow, så många insekter.
Håller mej nog till de södra landskapen - Halland, Skåne och Blekinge.
Och, mitt förra landskap, Sörmland. Fantastiskt vacker natur; lövskog, sjöar och hav.
Bohuslän platsar också förstås!
Kanske jag har fel, borde kanske åka norrut, Höga Kusten står faktiskt på resplanen!
Ett inlägg i ställplats/camping debatten. Vi föredrar att åka norrut på lite längre tripper. Framförallt för att de platser och övernattningsställen motsvarar det vi vill se och uppleva. Vi skaffade inte husbil för att trängas på populära ställplatser i södra Sverige som vi upplever blir mer och mer likt campingliv, där en del parkerar flera dygn i sträck och utrymmena är begränsade. Undantag finns men de håller vi för oss själva. I Norrland kan vi ha ett 20 tal platser helt för oss själva med både bad, fiske och naturupplevelser i stort sett gratis. Vi är absolut inte asociala och inte vill ha grannar..men med husbilen söker vi nya upplevelser.
Norrland? Är nog kanske bra? Men för mej är det mest fråga om tall, gran, myrar, mygg, knott. Eller?
Och 10-20 mil mellan sevärdheterna. Såvida man inte fiskar harr eller röding förstås.
Förstår (tror jag, ni som gillar Norrland). Men ...
Jag har bara erfarenhet av ett repmöte i Kalix, bra men wow, så många insekter.
Håller mej nog till de södra landskapen - Halland, Skåne och Blekinge.
Och, mitt förra landskap, Sörmland. Fantastiskt vacker natur; lövskog, sjöar och hav.
Bohuslän platsar också förstås!
Kanske jag har fel, borde kanske åka norrut, Höga Kusten står faktiskt på resplanen!