• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbjud privatimport

F

F.d. 25310

Guest
Sv: Förbjud privatimport

Att det finns så oseriösa handlare som köper husbilar i Tyskland importerar dom till sverige, när dom vet att om är helt Okompatibla i Sverige.

Hej
Jo jag vet att det finns dylika, var i kontakt med en firma för en vecka sedan som hadde ett kanon pris på en bil (ny) och det visade sig att dom köpt av en Tysk handlare, så alla garantier rörande bodel tog inte den Svenska handlaren ansvar för, men han skulle ordna telefon nummer till den Tyska säljaren.
Helt otroligt, men sant.
:twitcy:
Christer
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Förbjud privatimport

En kort undran; ni som privat importerar en husbil och tjänar flera hundra tusen, sänker ni priset motsvarande i jämförelse med svenska beg.priser när ni ev skall byta bil eller återvänder ni till TYskland??????????????????

Thomas

Självklart Thomas, jag sålde min Dethöleffs 100 tusen billigare än ÅF- begärde för motsvarande
Sune
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Förbjud privatimport

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man blir så upprörd av denna artikel. Det framgår ju med all önskad tydlighet att artikeln är skriven av en företrädare branschen och därför skall betraktas som en partsinlaga.

För egen del läste jag artikeln med detta för ögonen och reflekterade inte speciellt på de framförda argumenten, en del bra och andra lite korkade och visst fanns det saker som man kunde tyda till "ett tal för sin sjuka moster".

Det man kan göra här som i andra fall där argumenten inte tillalar en är som en del här på forumet, avsluta sin prenumeration eller kanske inse att vi har alla olika intressen och avsikter med våra förehavande och fortsätta läsa tidningen.

Själv är jag sedan något år tillbaka prenumerant men känner att innehållet tunnats ut och förändrats till något som inte stämmer med mina intressen, så för egen del rinner min prenumeration ut i ett icke förnyande.
Men, snart är det vår och tid att plocka fram husbilen igen, haaarligt!
Lasse
Bra kommentar, jag tycker för min del att tidningen är urvattnad, lägger hellre pengarna på Rädda Barnen, en god tanke
sune
 
Toppen