Nu har jag åkt dit igen! Jag lovade mig själv för något år sedan att aldrig mer köpa en systemkamera eftersom den bara blev liggande hemma och samlade damm i något skåp. Jag köpte en Nikon P7000 (kompaktkamera) för ett tag sedan och tänkte att jag skulle kunna ersätta min gamla Olympus E-300 med den. Nikonen var såpass bra så att jag blev intresserad av fotografering igen och i en stund av vårdslöshet beställde jag en Canon 600D på Cyberphoto.
Nu sitter jag i Ellös, av alla ställen, och förundras över denna relativt enkla kameras kapacitet. Jag har tagit några bilder och är helt såld! Görkul!
Visa bilaga 50447
Första intrycket var att kameran var så komplicerad och att det fanns så oändligt många olika inställningar att det skulle vara väldigt svårt att lära sig hantera den, men denna negativa initiala attityd har nu försvunnit helt och jag är närmast euforiskt upprymd över denna kameras kapacitet!
Nu börjar släpandet på kamerautrustning igen tänkte jag först men eftersom kameran har en upplösning på >18 miljoner pixlar så ska jag klara mig med ett enda fast kvalitetsobjektiv på 50mm. Att delförstora i bilderna ger mig tillgång till teleeffekt, har jag lurat ut!
Inget släpande längre! Vill jag ha tillgång till äkta vid- och televinkel tar jag fram fickkameran P7000 (28 - 200mm) som alltid hänger med! Smart va!
Synpunkter, någon?
Jappe