• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

För många nätter på ställplatser

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: För många nätter på ställplatser

Om man tittar på Tyskland och Frankrike och deras ställplatser, så vid de populära längs Franska Rivieran kan folk så länge, på en del ställe får man stå max 48 timmar. När det gäller ställplatser vid Thermal Bad så står folk där ganska länge.

I min lilla värld är en ställplats en plats för övernattning och själv stannar jag inte längre än 2 dygn. Skall jag stanna längre blir det camping för jag vill bada antingen i havet eller i en pool.

Använder mycket sällan ställplatser i Sverige och kör sällan i Sverige. Tänk att dö innan man upptäckt allt det som finns i Europa. Tyvärr intresserar mej inte Sverige så mycket.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Jag har påpekat det tidigare, men ändå, det är ingen trängsel i fjällkedjan vintertid! Det är flera år sedan jag senast träffade på någon annan husbil vid något av landskapets naturreservat på vintern.

Frånsett några fisketurer och utflykter till någon av de närliggande fågellokalerna så får husbilen stå på sommaren. På vissa ställen fungerar husbilen utmärkt som fotogömsle, men annars trivs vi bäst hemma vid älven sommartid, där det både går att fiska och att doppa sig:
IMG_3161.jpg

Om man tar med sig skidor och pulka (eller skoter plus släp om man inte längre orkar så bra) så ligger fjällvärlden öppen hela vintern. Den frihetskänslan är svår att finna på kontinenten.

aake

F

F.d. 52945

Guest

"Använder mycket sällan ställplatser i Sverige och kör sällan i Sverige. Tänk att dö innan man upptäckt allt det som finns i Europa. Tyvärr intresserar mej inte Sverige så mycket."

Hej Lassej!
Tänk vad du missar i ditt eget närområde, vi kör både i Europa och i Sverige, jag hade gärna sett er vid t.ex Ranarp, Tosteberga el. varför inte Blekinge med sina fina ställplatser?
.....det är för dyrt att låta husbilen bara stå därhemma mellan Europaresorna tycker jag!
Med vänlig hälsning
ArTii

D

Deleted member 11118

Guest

"Använder mycket sällan ställplatser i Sverige och kör sällan i Sverige. Tänk att dö innan man upptäckt allt det som finns i Europa. Tyvärr intresserar mej inte Sverige så mycket."

Hej Lassej!
Tänk vad du missar i ditt eget närområde, vi kör både i Europa och i Sverige, jag hade gärna sett er vid t.ex Ranarp, Tosteberga el. varför inte Blekinge med sina fina ställplatser?
.....det är för dyrt att låta husbilen bara stå därhemma mellan Europaresorna tycker jag!
Med vänlig hälsning
ArTii

Kanske blir ändring när hustrun går i pension .

Toppen