• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Får man göra så här ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Får man göra så här ?

Fick detta svaret nu.

Hej Bengt,

Menar foruminlägg från husbilsklubben?

Det kommer komma text om källa inom kort samt länk till respektive inlägg. Meningen är att alltombilen skall dra trafik till diverse bilrelaterade sidor framför allt Sveriges olika bilklubbar / hubilsklubbar.
Men givetvis tar jag bort informationen om så önskas.

Mvh
/Per

F

F.d. 50446

Guest

Ser ut som ALL text är stulen på den sidan, och annonsörena borde få veta det, enligt whois så ser man nedanstående.

AlltomBilen.com ägs av Admin Email:
0a0899e06b995ba.png
@alltombilen.com
Registry Tech ID:
Tech Name: Per Ericsson
Tech Organization:
Tech Street: Ystadsgatan 47 B
Tech City: Malmö
Tech State/Province:
Tech Postal Code: 214 44
Tech Country: SE
Tech Phone: +46.708988907
Tech Fax:
Tech Email:
0a0899e06b995ba.png
@alltombilen.com
Name Server: ns1.ballou.se
Name Server: ns2.ballou.se

Och Per alltombilen.com Bör läsa Vad får du kopiera och länka på nätet?
som tidigare angivits här.

//Pär

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Fick detta svaret och mitt mail är nedan :

Hej igen,

Inga problem jag kan ta bort alla inläggen.

Har aldrig sett xxxxxxx.se innan? Du får gärna skicka mig en länk till sidan som du påstår att information är tagen ifrån.

Mvh
/Per

Detta skickade jag till honom.

Det är så att jag gör inlägget för husbilsklubbens medlemmar och det är inte bara att kopiera och publicera var som helst, det är flera med mej som tycker detta på klubben.
Sen såg jag även att det var stulet information från min kompis hemsida Hem detta är inte bra...

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag läste en tråd på Husbilskompisars sajt som jag tror kan vara av intresse. Husbilskompisar, forum för livsnjutare pÃ¥ hjul.. Mycket intressant, kan det vara så att vi inom HBK är fel ute? Hoppas att så inte är fallet. För min del tycker jag att HBK fungerar bra & att detta med upphovsrätt fungerar bra så länge det stannar inom klubben. Jag är också väldigt nöjd med styrelsens agerande i frågan.

Bennie

HBK Web

HBK Webb
Kommun
Stockholm

Det är en helt annan fråga, personen förstår inte skillnaden.

AlltomBilen.com har tagit andras material och lagt in på sin egen hemsida.

Denne person, en före detta medlem, har själv och frivilligt lagt in sina egna texter i HBK forum fullt medvetet och med avsikt att de skall finnas på HBK:s hemsida.

Inlägg på HBK forum raderas endast om de strider mot forumreglerna.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Jag läste en tråd på Husbilskompisars sajt som jag tror kan vara av intresse. Husbilskompisar, forum för livsnjutare pÃ¥ hjul.. Mycket intressant, kan det vara så att vi inom HBK är fel ute? Hoppas att så inte är fallet. För min del tycker jag att HBK fungerar bra & att detta med upphovsrätt fungerar bra så länge det stannar inom klubben. Jag är också väldigt nöjd med styrelsens agerande i frågan.

Bennie

Din länk fungerar inte om man inte registrerar sig där och det är inget jag vill göra när jag inte vet vilken organisation det handlar om.

aake

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Aake

Vilken hemsida jag syftar på framgår av länken & vem det handlar om framgår av HBK WEB's kommentar.

Bennie

Toppen