• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Får man göra så här ?

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Får man göra så här ?

Den nämnda sajten var uppe till diskussion för ett par veckor sedan (http://www.husbilsklubben.se/forums/t83414/). Den gången självdog tråden efter bara en dag, trots att det handlar om ett uppenbart brott mot upphovsrätten.

Nej, tråden självdog inte alls. Många klagade & någon ville konfrontera sajtens ansvarige men styrelsen ansåg att det var deras sak att sköta detta. Bl.a jag lämnade alla uppgifter om ansvarig för sajten till styrelsen för att underlätta deras agerande. Efter detta har det varit tyst & uppenbarligen har inget gjorts eftersom sajten fortlever. :( Förhoppningsvis läser någon i styrelsen tråden & slutför ärendet.

Bennie

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Går sådant verkligen att stoppa .Allt på nätet är 'fritt' .
Då måste forumet vara helt slutet .
Är det en big Deal egentligen ?

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Många av mina inlägg finns med eftersom jag hör till "självbyggarna".

Mitt inlägg "Husbilsbyggarens handbok" har jag kopierat från Allt om Husbil & Camping med deras tillstånd eftersom tidningen naturligtvis hade upphovsrätten. Att någon annan skall kunna kopiera det utan tillstånd från tidningen är ju inte möjligt. Funderar på att kontakta tidningen men avvaktar HBK-ledningens synpunkter.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Ja, det är klart att det är en "Big Deal" eftersom medlemmar stört sig på detta. Även styrelsen är av den uppfattningen eftersom dom skulle agera i ärendet. Man har ju också funderingar på om detta inte bryter mot upphovsmannalagen.

Bennie

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Bror skrev i förra tråden "Det jag skriver gör jag för HBK". Håller med till fullo. Jag är med i Facebook men det skulle aldrig falla mig in att skriva där som jag gör i detta forum. I Facebook kan man enligt uppgift begränsa sina åsikter till en viss grupp. Jag tvivlar på det och lämnar absolut inte ut mina åsikter där.

Att vårt forum visar sig ha värre svängdörrar än Facebook gör mig häpen. Det beror naturligtvis på att jag är naiv och okunnig inom det här området. Om det visar sig att vi måste finna oss i detta så blir resultatet för mig:

Jag fortsätter att vara medlem och jag läser vad andra skriver. Men, jag kommer i så fall aldrig mer att skriva något.

:mad:

F

F.d. 29925

Guest

Upphovsrätten är lagskyddat, men det är betydligt svårare med åtgärder mot text än med bilder.

F

F.d. 28371

Guest

Alve! Er det en annen tidning du refererer til? Jeg kjenner til en som heter"allt om husvagn och camping"

Toppen