• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fäste av surfplatta

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Jag ska göra en platta med låga kanter som jag ska skruva fast i "skrivplattan" (min sitter fast - passagerarairbag). I den tänkte jag fästa ett fäste för den surfplatta jag till slut bestämmer mig för.
Kommer troligen att göra den i MDF som sedan flockas, allt för att det ska se "standard" ut.

Blir resultatet bra så skulle Lars på jobbet kunna göra fler (han jobbar snabbare än mig) till försäljning om intresse finns (fixar då ett konto i företagsdelen).
Återkommer om resultatet blir bra och om det går att sälja till vettigt pris (arbete + flockning är inte gratis).

Peter :)
 
S

stenoulla

Guest
Sv: Fäste av surfplatta

Har följrt denna tråd och ser att ingen har använt sig av möjligheten att köpa ett orginalfäste till Fiat som sitter perfekt i över gallret till h om ratten, på detta ett orginalfäste till Samsung tab 7" som kan monteras med fast ström eller till ciguttag allt finns på tillex hos Dialekt.
Då fästet har snabbkoppling kan man byta mellan hållare till Samsung tab 7 och tillex Samsung 5" note.
Allt ur vägen och med bra skuggning av skärm.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Har någon provat att flytta en ExoGear hållare? Det var väl lite lim på sugproppen, så jag undrar om den funkar att byta till en annan bil eller om det är bättre att köpa en ny.
 
F

F.d. 26847

Guest
Sv: Fäste av surfplatta

Ja den er lavet af mig selv. Det er ret let at bukke plexiglas.

Varmes op med varmepistol og bukkes.

Derefter fræset ud til stik

Vh
Carsten
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Ja den er lavet af mig selv. Det er ret let at bukke plexiglas.

Varmes op med varmepistol og bukkes.

Derefter fræset ud til stik

Vh
Carsten

Får fundera på detta, kan vara ett alternativ. Ska vänta tills vi får "nya" bilen (kanske redan nästa vecka) för att se hur det kan ta sej ut. tack för bra och informativt förslag.
 
F

F.d. 15303

Guest
Sv: Fäste av surfplatta

Hejsan,
Själv har jag ett ipad fäste från teknikmagasinet med kraftig sugpropp. Kostade typ 200 spänn. Ipaden passar perfekt och sitter till höger om förarplatsen. D.v.s ovanför radion. En del verkar ha problem med skakande/vibrerande fästen, denna rör sig inte ur fläcken. Det är väl värdelöst att placera en navigator till vänster och dessutom nedanför blickfältet. Man utgör ju en fara att sitta och glo snett neråt när man kör/navigerar. Jag kör med Navigon appen på min ipad2 och är mycket nöjd. Chassit är Fiat ducato 2005.

Med vänlig hälsning,
Micke
 
Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.757
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fäste av surfplatta

Det var den här formuleringen som jag undrade över: Det är väl värdelöst att placera en navigator till vänster och dessutom nedanför blickfältet. Man utgör ju en fara att sitta och glo snett neråt när man kör/navigerar.? :wideeyed:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Fäste av surfplatta

Det är väl exakt den frågan Knarrevik besvarar..... eller?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.757
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fäste av surfplatta

Om du läser hela påståendet så tycker jag inte det, men det skulle vara kul att höra motiveringen från den som gjorde påståendet. :wink:
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Har placerat min 10 tums platta vid A-stolpen med en svanhals fäst mot glaset för tillfället.
Har också en Garmin 5 tum placerad på notebooksstället (Fiat 2008).
Vid körning i tät trafik och vid navigering tycker jag nog Garmin fungera bäst. Dels har man fullt upp att ha koll på trafiken samtidigt slå en snabb blick på navigatorn.
Plattan kan man använda när man står still eller när trafiken är lugnare.
Inget är statiskt möjligt att plattan flyttar till mitten nogon gång.
Har ett problem min radio är 2-din så jag tycker plattan skymmer för mycket när den är ovan radion.
Kanske kan man ha sänka plattan lita framför radion med nån typ av gångjärn så man kan sköta/se radion vid backning(backkameramonitorn i radion) mm.
Vet inte hur det är med den surfplatte-hållare som Anders visat om den kan uppfylla detta.
 
F

F.d. 15303

Guest
Sv: Fäste av surfplatta

Vad vill du veta Montreal?
Jag har testat alla varianter på montering, både i husbil och i personbil. Jag syftade på en av bilderna som postat i denna tråd. Har du en navigator till vänster, så skiter väl jag i det. Fortsätt att ha den där min vän.:wideeyed::wideeyed::wideeyed:
Som nämnts så är informationsdisplayer monterade oftast i mitten av panelen, men jag vill ha den ovanför panelen och i mitten, inte till vänster och snett neråt.

Jag ville bara promota ipad-hållaren från teknikmagasinet.

Med vänlig hälsning
Micke
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Så här blev mitt fäste (hållaren är Brodit's aktiva).

Peter :)
 

Bilagor

  • 2013-05-15-0447.jpg
    2013-05-15-0447.jpg
    1,1 MB · Visningar: 24
  • 2013-06-16-0917.jpg
    2013-06-16-0917.jpg
    455,2 KB · Visningar: 24

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.757
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fäste av surfplatta

Vad vill du veta Montreal?
Jag har testat alla varianter på montering, både i husbil och i personbil. Jag syftade på en av bilderna som postat i denna tråd. Har du en navigator till vänster, så skiter väl jag i det. Fortsätt att ha den där min vän.:wideeyed::wideeyed::wideeyed:
Som nämnts så är informationsdisplayer monterade oftast i mitten av panelen, men jag vill ha den ovanför panelen och i mitten, inte till vänster och snett neråt.

Jag ville bara promota ipad-hållaren från teknikmagasinet.

Med vänlig hälsning
Micke

Vet du vad, jag "skiter" också i var du monterar din GPS, men när man med sådana ordval som du använde dömer ut allt annat, kan det ju vara intressant om du har kommit på något som ingen annan har förstått, men nu inser jag ju att så inte är fallet! :wink:

Med vänlig hälsning

Dan
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Fäste av surfplatta

Till vänster om ratten på den högra bilden kan man ana min Nokia som jag kör navigering på parallellt.

Peter :)
 
Toppen