• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färskvatten

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Hur mycke kan man fylla färskvattentanken i Husvagn/husbil med överfyllnadsskydd utan att riskera att det blir blött på golvet. Enligt Husvagn Husbilsverkstad i Umeå fär man aldrig fylla tanken full.Vad har man då överfyllnadsskydd för, om man måste ta dän dyner och beklädnad och en vara inne och kolla när den är t.ex 90 % full. Har bråkat om att det blir blött i våran Adria 2010 i 2år utan åtgärd, från första dagen Inget fel utan vi har fyllt tanken för full. Ytterligare ett besök 2011-05-10 samm, svar hittar ingen läcka. Iriterad och arg tar jag dä och fyller upp tanken och spolar vatten en liten stund, och då börjar det att droppa vatten från pumpen som jag har påtalat. Vad jag kan läsa på klubben är det mycke såna här liknande problem oavsett märke och pris.

Greger Astrid
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Färskvatten

Det skall gå att fylla färskvattentanken tills det rinner över i tankpåfyllningshålet. Något annat skall man inte acceptera.

Läcker det in i husbilen från slangtätningarna etc så är det slarv vid monteringen. På en ny husbil skall det åtgärdas på garantin.

Gunnar /medlem
 
Toppen