• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färska medlemmar

F

F.d. 8765

Guest
Hej på er alla HBK:are.
Vill bara presentera oss som nya medlemmar. Det verkar vara en trevlig klubb, enkel men väldigt funktionell. Ser fram emot ett givande medlemskap.

Bilagor

• Grövlan.jpg
    Grövlan.jpg
    692,1 KB · Visningar: 19

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Färska medlemmar

Välkomna i gemenskapen där ni kommer att trivas. Hoppas vi ses utmed vägarna, Bonzo tycker att ni har en fin vovve.

Kerstin & Sven-Åke samt Bonzo

F

F.d. 8765

Guest

Tack för det Kerstin & Sven-Åke.
Våran hund heter Kira och är en tvåfärgad sheltie på 4.5 år

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Välkomna i klubben Tim Ing-Marie och Kira,
vi är övertygade om att ni kommer att trivas

Gun & Rolf med hunden Izor.

F

F.d. 8765

Guest

Det hoppas vi också. Tack Gun,Rolf o Izor

H

hianders

Guest

Välkomna till HBK! Vi har fyra sheltiepojkar, Grabbarna Grus, alla sobel varav två skuggade, 11, 9, 9 och fyra år!!

fru hianders/Inger

MatsNilsson

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1456
Medlemskap
2025

Välkommen till HBK säger vi också!

Monica, Mats och sheltiepojken Boman (snart 7 år)

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Hjärtligt välkomna! Hoppas att ni kommer att tycka lika mycket om gemenskapen och alla tips och råd som vi gör.

/Per

Ulla&Gunnar

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1337
Medlemskap
2025

Välkomna i klubben önskar Ulla&Gunnar med fransk
bulldogtikarna Tanja och Nellie:wub:

F

F.d. 8765

Guest

Tack Hasse o Inger, Monica o Mats, Per O Camilla för ert välkommnande, det känns trevligt.

F

F.d. 50043

Guest

hej Svejs!

Här kommer det mer nya medlemmar. Vi kommer från Värmland (liljedahl) vid Vänern.
Vår hobby numer är att färdas i vår husbil. Tror på en trevlig gemenskap. Hitintills(stavas det så?) så verkar det en jättetrevlig klubb.

Göran& lena Sohlberg
medlem 1906

F

F.d. 8765

Guest

Hej Göran o Lena.
Liljedal, då är vi ju grannar kan man säga. Som ni ser så bor vi i Kil.
Ja, det känns trevligt med denna klubb och vi ser fram emot att medlemsskapet blir positivt. Kul att träffa likasinnade.

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

Välkomna...detta är en bra klubb....hoppas det kommer en flik för vovvarna...de har säkert synpunkter om ett och annat...hihi
Kicki, Pertti & Boss

Bilagor

• boss.jpg
    boss.jpg
    433,9 KB · Visningar: 2
F

F.d. 8765

Guest

Tack. Kicki Pertti & Boss.
Det var en fin liten vovve och duktig vad jag kan förstå.
Jodå Kira har synpunkter på detta med husbil.
"Det är det bästa som finns, att åka husbil. Skoj men jobbigt (som vallhund måste jag hålla koll på all trafik, så det blir ett antal resor mellan soffan bakom husse och aktersalongen i vår bil. En lite annorlunda Hymer B644 som inte har dubbelbädd bak, utan en bäddbar U-sittgrupp. Där är favoritplatsen. Skall nu i fortsättningen hålla koll på om nån HBK-are kommer i kapp oss. Husse kör inte så fort".
Ok jag vet att inte hundar skall vistas lösa under gång (färd menar jag, är en gammal båtfantast) men så är det.

H

hianders

Guest

Det finns Våra husdjur om ni tittar på menyraden till höger samt under Damernas.

fru hianders/Inger

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Även vi säger välkomna till er nya värmlänningar här i klubben. Vi har varit med sedan feb 07 och har stor nytta och glädje av forumet och alla goa o hjälpsamma kompisar vi mött ute på vägarna.

Vi bor utanför Klässbol så vi räknar oss som grannar till både Kil och Liljedal!

Ha det!

F

F.d. 8765

Guest

Hej Hasse o Inger.
Tack för tipset.
Har funderingar över era grabbar som heter Grus. Min teori är att de "drar" in en massa grus som sitter i pälsen, Så har vi det ialla fall med bara en hund, hur ska det inte vara för er som har fyra stycken.

H

hianders

Guest

Tim & Ingmarie!! Grabbarna Grus är bara ett samlingsnamn för gänget :) Jag tycker inte det är så farligt med att de drar in grus i husbilen faktiskt. Det är inget som vi har lidit speciellt av. Det finns ju dammsugare om det blir alltför besvärligt. Jag är ganska noga att klippa tasspälsen så det fastnar inte alltför mkt där!

Hoppas vi ses efter vägarna!

fru hianders/Inger

Toppen