• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extrahera

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Hej, försöker att lägga in sk. Pois i min Garmin 765. När jag startar PoiLoader så kommer ett meddelande som säger att filerna ska extraheras? Vad är det som sker när filerna Extraheras?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Extrahera

Möjligtvis att filen har en ändelse zip eller rar och skall i så fall "packas upp". Detta sker enklast genom att klicka på filen och då visas hur man skall förfara. De extraherade filerna skall ha ändelserna csv, bmp och ev. mp3 d.v.s. koordinat- bild- och ljudfil.
 
Senast ändrad:

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Extrahera

Innebär att dom är komprimerade och behöver packas upp. XP har ett eget inbyggt program för det, annars är WinZip och Winrar dom vanligaste. Vet inte vilket filformat som det gäller men ni kommer att få frågan var ni vill lägga dom uppackade filerna, vanligtvis låter man dom vara i den mappen man öppnar. Ska dom läggas ngn annan stans vet säkert någon kunnig på forumet.

Mvh Marita
 
Toppen