Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
kan bero på att så länge allt är normalt är flaskan inte brandutsatt,först när det uppstår brand i din eller grannens bil är den utsatt.Då gäller 300 m.även på campingDet finns inte något krav på vare sig säkerhetsventil eller smältsäkring på gasolflaskor för konsumentbruk.
Dock lät MSB för några år sedan utföra utföra prover på flaskor med och utan säkerhetsanordning, och det finns en rapport om detta.
När proverna genomfördes var säkerhetsavståndet (precis som alltid när det gäller brandutsatta gasflaskor) 300 m.
Vi ska vara glada att MSB inte kräver samma säkerhetsavstånd på campingar och ställplatser.
Pålle
Så när det börjar brinna i grannens bil/vagn ska jag snabbt som attan flyta min bil 300 meter bort?kan bero på att så länge allt är normalt är flaskan inte brandutsatt,först när det uppstår brand i din eller grannens bil är den utsatt.Då gäller 300 m.även på camping