• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ex-stra Toakassett

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Hej!
Hur förvarar ni er ex-stra Thetford- kassett C-250S, eller dyligt?
Jo såg en H-bil på Världen nyaste öppna Biltema butik & parkering (ängelholm)
med ex-stra kassetten utvändigt bak på cykelstället!
Jo jag har kamera i mobilen m. vem tänker så långt!
Utan cykelställ hur förvarar man dyligt annars?
Mvh. "Ps" undras om Normannen läser detta jag tänkte på reklamen "Kr"?
"Ds"
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ex-stra Toakassett

På den bilen jeg har i dag er det en egen lucka brevid toalocka til den xtra kasetten. På den forrige og den jeg hadde i Australia var det laget rom for kassetten i et av de vanlige lagerrommene. Stort sett er jo denne kasetten tom :D, men uansett helt tett.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.780
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

I sidofacket i "kjolen". Där gör det inget om den mot förmodan skulle läcka. Lätt att torka ur om det skulle läcka. Det har det aldrig gjort under dessa 14 år vi haft den med i HB men allt kan hända.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Jo en får Tacke som dom sa i "Arvika"!
Jo "Citat" Vi har vår i en plastlåda med lock, i garaget. en annan skriver,
Samma även här. En plastlåda med "snäpp" lås på locket.
"Slut citat"
Är det med tätning i "lådan" ?
Mvh.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Ex-stra Toakassett

Ingen tätning, bara snäpplås på locket. Jag antar att du undrar över ev luktrisk. Vi har inte märkt någon lukt.
Vet dock inte riktigt hur det skulle funka om man var tvungen att lämna en full tank där under längre tid i kraftig värme? Det har inte varit aktuellt för vår del.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Ex-stra Toakassett

Garaget plastsäck försäkerhets skull däremot har Frankia ett avsett fack för låda 2 dom har alltid varit lite före alla andra med bl a solsegel över taket för minska värmen i bilen. Sorry för att jag kom från ämnet. Skulle vilja höra hur många i klubben som har solsegel. Solsegel är en markis som även utvecklar sig över taket. Tänk på att det är sällan eller nästan aldrig vi har använt extratanken till toan. Borde ha två öppningar med sog i båda kan jag tycka.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Jo en får Tacke som dom sa i "Arvika"!
Jo "Citat" Vi har vår i en plastlåda med lock, i garaget. en annan skriver,
Samma även här. En plastlåda med "snäpp" lås på locket.
"Slut citat"
Är det med tätning i "lådan" ?
Mvh.

Ingen speciell tätning på lådan, men en låda av lite bättre kvalitet. Har haft full tank i den några dygn utan att känna det minsta lukt och ändå har vi en stor öppning från garaget och in eftersom del av garaget är hundbur.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Tack Jaktfalken!

Visst är där gränser, men "solsegel" som seglare så frågas kom!!!???
Upp till bevis om möjligt (foto!!)!
Mvh.-

Garaget plastsäck försäkerhets skull däremot har Frankia ett avsett fack för låda 2 dom har alltid varit lite före alla andra med bl a solsegel över taket för minska värmen i bilen. Sorry för att jag kom från ämnet. Skulle vilja höra hur många i klubben som har solsegel. Solsegel är en markis som även utvecklar sig över taket. Tänk på att det är sällan eller nästan aldrig vi har använt extratanken till toan. Borde ha två öppningar med sog i båda kan jag tycka.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Garaget plastsäck försäkerhets skull däremot har Frankia ett avsett fack för låda 2 dom har alltid varit lite före alla andra med bl a solsegel över taket för minska värmen i bilen. Sorry för att jag kom från ämnet. Skulle vilja höra hur många i klubben som har solsegel. Solsegel är en markis som även utvecklar sig över taket. Tänk på att det är sällan eller nästan aldrig vi har använt extratanken till toan. Borde ha två öppningar med sog i båda kan jag tycka.

Vi har SOG i båda, en liten ventil att byta bara...
 

per-inge

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
5944
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Hej,
Jag förvarar den i gasolkofferten. Har lämnat en gasolflaska hemma, kan göra detta eftersom jag köpt en påfyllningsbar gasolflaska och då klarar jag mig med en flaska.:music-icon:
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Ex-stra Toakassett

Vi har vår extra toakassett bak på cykelstället, såväl tom som fylld.
Den passar perfekt och klämmer in sig mellan cykelställ och bakre väggen. På väggen monterades två 3cm tjocka stora mjukplastskivor med dubbelhäftande tape. Kassetten skjuts in och ut med mild våld och sitter kvar utan fastsättningsanordning. Har funkat mycket bra under ett halvt års skumpande i Grekland där den användes varje vecka. Ovanför kassetten sitter för övrigt reservhjulet fastspänd med två spännband på cykelstället. Beklagar bildkvalitén, husbilen är avställd och jag hittar inga bättre bilder än dessa utförstoringar.
VH, Julian
ToaK1.JPG ToaK2.JPG
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Ex-stra Toakassett

Vad jag har sett i de bilar som har en extrakasett som standard så sitter den utan extra låda.
Själv förvarar jag dock extrakasetten i en plastlåda i dubbelgolvet, det känns tryggare så.

Aake
 
Toppen