• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Etikett

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Etikett

Vice Verca, SirMacLain, Det skall vara högt till tak. Gillar olika åsikter bara man har motiv varför. Tycker det berikar tillvaron. Sedan är det ju upp för var och en att tycka som de vill.
Men jag är lite överkänslig mot hyggleri och att tala med klyven tunga. I en annan tråd var frågan om folk gör nr 2 i sina toalett i husbilen. Där var svaren att de flesta undviker det om de kan, men många tycke att så klart de gör det varje dag. Då blev det ingen liv om dessa olika åsikter. Tycker ändå att därifrån, om man jämför med svaren här, är steget väl långt.
Men nu är det klarlagt vad folk tycker om detta. Man lär sig mycket av etikett i sådana här forum ;)

PS. upptäckte precis att det finns en funktion i kontrollpanelen som heter ignorera lista. Dit kan man lägga signaturer vars inlägg man inte vill veta av.
Jag kommer att lägga dit några som punktmarkerar mig och därför ser jag inte deras påhopp och svarar inte på dessa. Råder andra också använda funktionen så slipper vi en otrevlig stämning i en annars trevlig forum...

Senast redigerad av en moderator:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Man brukar väll säga: Om du skiter i mig skiter jag i dig! Kan man inte föra över det till husbilen.

Om du skiter i min husbil skiter jag i din.:swoon:

Godnatt.....:)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Kände att jag måste svara seriöst också.

Jag hade aldrig björnat i någon annans husbil, hellre skogen.
Jag hade aldrig nekat någon att björnat i min iallafall.

Nu så, godnatt.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Intressant tråd :) :) :) Klart att gäster måste få kunna använda toan om det behövs , förstår inte skräcken för detta det är så att skit luktar alltid skit oavsett hur välklädd och parfymerad man är :spinny:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hos återförsäljare och på mässor är det ett problem att vissa använder toaletten.
Ofta är man tvungen att plasta in toan så att den blir omöjlig att använda.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

28 inlägg utan rätt svar...
Här kommer rätt svar:

Nödig med hyfs frågar ju givetvis om det är ok att låna toaletten.
Ägaren svarar då helt enkelt efter eget tycke. En vit lögn går givetvis bra:

- Nej den är trasig, full, precis tömd och vi skall åka snart osv.
- Visst låna den men vi gör bara 1:an där
- Ja för fan, skit på bara. Mer papper finns i skåpet

Ibland krånglar vi till det lite onödigt mycket.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vi som har riktiga vattentoiletter med kvarn och porslinsskål i husbilen ställer gärna upp för medmänniskor i nöd.

(Det här jag nog ångra framgent, misstänker jag.)

Jappe

Toppen